اعتبارات بند الف تبصره 18 در قالب دو طرح ملی و استانی تدوین و سود رسته فعالیت ها در هر دو قالب بین 7 تا 1/15 درصد تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود کجوری مدیر امور سرمایه گذاری این سازمان ضمن بیان این مطلب گفت: در رسته فعالیت گلخانه، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان نرخ سود برای مناطق محروم 7 درصد و مناطق برخوردار 9 درصد می باشد.

وی افزود: در رسته فعالیت صنایع تبدیلی و تکمیلی نرخ سود برای مناطق محروم 12 درصد و برای مناطق برخوردار 14 درصد می باشد و در رسته فعالیت های دامپروری که صرفا شامل طرح های توسعه ای واحد های دامپروری صنعتی می شود، سامان دهی کسب و کارهای خرد کشاورزی و مکانیزاسیون مدرن سازی کشاورزی نرخ سود برای مناطق محروم 12 درصد و برای مناطق برخوردار 1/15 درصد می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در رسته فعالیت دامپروری نرخ سودهای اعلام شده شامل پرورش و فرآوری طیور ( غیر از مرغ  گوشتی  و تخمگذار )، زنبور عسل و پرورش دام سبک و سنگین می شود، در رسته سامان دهی کسب و کارهای خرد این سود شامل واحد های پیشرو دانش بنیان و استارت آپ ها می گردد و در رسته مکانیزاسیون مدرن سازی کشاورزی این نرخ سود شامل توسعه خدمات مکانیزاسیون تامین نهاده های کشاورزی و توسعه فعالیت های دانش بنیان است.