مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای تحقق برنامه ایجاد و حفظ اشتغال در سال 99 و با توجه به ظرفیت ها، مشوق ها و مزیت های استان تعداد 10889 فرصت شغلی در بخش كشاورزي در دو دسته اشتغال دائم و فصلی به ترتیب به تعداد 3005 نفر و 7884 نفر پیش بینی گردیده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود کجوری افزود: این تعداد فرصت شغلی در10 زیر بخش کشاورزی با عناوین آب وخاک، اموردام، باغبانی، ترویج، حفظ نباتات، دامپزشکی، زراعت، شیلات، صنایع و مکانیزاسیون جهت 30 شهرستان استان فارس با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه پیش بینی گردیده است.

وی بیان کرد: تامین مالی این فرصت های شغلی بر اساس منابع تسهیلاتی اشتغال پایدار روستائی، اعتبارات ترجیحی گلخانه، صندوق توسعه ملی و بندالف تبصره 18 صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جهت اجرای مطلوب تحقق اشتغال در سال جاری تعداد 30 کاربر شهرستانی به منظور ثبت فرصت های شغلی در سامانه رصد و 10 ناظر استانی جهت نظارت بر صحت اشتغال های ثبت شده به کارگیری شده اند.

وی تصریح کرد: اشتغال های ایجاد شده توسط کاربران شهرستانی در سامانه رصد به آدرس rasad-eshteghal.ir ثبت و کد رهگیری آن ها اخذ می گردد که تا کنون تعداد 1731 نفر فرصت شغلی در سامانه ثبت و محقق گردیده است.