مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تسهیلات کرونایی برای کارفرمایان وکارگاه های آسیب دیده ازشیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود کجوری افزود: از تمامی صاحبان واحدهای کسب و کارهای مشمول طرح کارفرمایی و خویش فرمایی دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی که از بیماری کرونا خسارت دیده اند بایستی نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند آن در سامانه corona-kara.mcls .gov.ir در 5 رسته اصلی و 15 رسته فعالیت بخش کشاورزی ثبت نام نمایند.

وی بیان کرد: عناوین رسته های اصلی شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادرگوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه ای و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی و ماهیان زینتی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شرایط واحدهای کسب و کارمشمول دریافت تسهیلات در سال گذشته تاکنون در همین مشاغل فعال بوده و همچنان فعال باشند و پرداخت حق بیمه کارکرد کارگران در اسفند ماه سال 98 صورت پذیرفته باشد و ملاک تعداد کارگران لیست بیمه اسفند ماه است.

وی تاکید کرد: شرایط تسهیلات به صورت نرخ سود 12 درصد، مدت باز پرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس 24 ماه از ابتدای مهر ماه سال جاری است و تسهیلات مزبور از محدودیت‌ های متعارف در تسهیلات بانکی شامل بدهی غیر جاری متقاضی و ذی‌نفعان، رعایت نسبت مالکانه، چک‌های برگشتی متقاضی و ذی‌نفعان مستثنی خواهد بود.

کجوری اظهار کرد: تسهیلات برای پرداخت دستمزد نیروی کار، طی دوره سه ماهه ابتدای سال 99 و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی است و صرف آن در غیر از موارد تعیین شده مجاز نیست.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات قابل پرداخت به واحدهای کسب و کار به میزان 120میلیون ریال به ازاء هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی برای هر واحد کسب و کار در رسته‌های یاد شده که مشمول فعالیت هستند به نسبت 70 درصد برای پرداخت هزینه دستمزد و 30 درصد برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط است.

کجوری تصریح کرد: توزیع تسهیلات اعتبار در نظر گرفته شده در کشور برای 31 استان و به میزان 40000 میلیارد تومان بوده که از این میزان 2360 میلیارد تومان در 20 بانک عامل سهم استان فارس بوده و در30 شهرستان 14 دستگاه مسئول توزیع گردیده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: تضامین مورد پذیرش به شرح جدول زیر است.

ردیف

مبلغ تسهیلات

نوع وثیقه

سقف مبلغ سفته

1

تا 160 میلیون ریال

سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک

1.5 برابر اصل و سود تسهیلات

2

160 تا 480 میلیون ریال

سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

3

480 تا 1600 میلیون ریال

سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 2 ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

4

1600 تا 2000 میلیون ریال

سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 3 ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

5

از 2000 میلیون ریال بالاتر

ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف