مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تامین مالی بنگاه های اقتصادی در سال 1400 از محل اعتبارات رونق تولید انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود کجوری افزود: در راستای تداوم حمایت از بنگاه های اقتصادی فعال و نیز تکمیل و راه اندازی پروژه های در دست اجرا و اولویت دار در سال " تولیدپشتیبانی ها ومانع زدائی ها" و با توجه به نامه شماره 80625/00 مورخ 19/3/1400 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت هموار سازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال 1400، به منظور تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد با شرایط مندرج در این دستورالعمل تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و طرح های نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از60 درصد مشمول این موضوع خواهند بود و بانک عامل  یا موسسه اعتباری غیر بانکی که به موجب قانون و یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سامانه اینترنتی بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir جهت ثبت درخواست متقاضیان است.

وی بیان کرد: تامین مالی بنگاه های اقتصادی مشمول، ازطریق منابع داخلی بانک های عامل جهت تقویت تحرک اقتصادی در بنگاه هایی که به علت محدودیت در تامین نقدینگی امکان فعالیت کامل آن ها وجودندارد و با دریافت تسهیلات امکان تثبیت و یا افزایش اشتغال و تولید آن ها فراهم می شود.

کجوری اظهار کرد: تامین تسهیلات مورد نیاز جهت بازسازی و نوسازی بنگاه های اقتصادی و صنوف تولیدی مشمول جهت کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آن ها و همچنین جهت تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد می باشد.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی پردخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل به آن دسته از بنگاه های اقتصادی است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت وبازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند و همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تائید کارگروه استانی خواهد بود.

کجوری یادآور شد: اطلاع رسانی کامل با استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای موجود، توسط سازمان های استانی به بنگاه های اقتصادی مشمول جهت ثبت نام در سامانه صورت می پذیرد و ثبت درخواست تسهیلات بنگاه های اقتصادی مشمول این دستورالعمل، در فرآیندهای پیش بینی شده در سامانه بوده و ابلاغ مصوبات کارگروه استانی به بانک های عامل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد.

وی اذعان کرد: بنگاه اقتصادی متقاضی تسهیلات، موظف است درخواست خود را در فرآیند مربوط، با درج اطلاعات صحیح در سامانه ثبت نموده و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب و معرفی به بانک عامل، مدارک و مستندات درخواستی را به بانک عامل ارائه نماید.