مسئول صدور پروانه‌ها و مجوزهاي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت: بر اساس نامه رئيس مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، سامانه پنجره واحد خدمات الكترونيك وزارت جهاد كشاورزي به سامانه مجوزهاي الكترونيكي كشاورزي (سماك) تغيير نام داد.

به گزارش روابط عمومي صدور پروانه‌ها و مجوزهاي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس، سيد جواد امامي افزود: اين سامانه كه نسخه توسعه يافته سامانه پنجره واحد مي باشد اكنون آماده راه اندازي و بهره برداري است دسترسي به سامانه سماك علاوه به نشاني (https://semak.maj.ir)  از طريق همان آدرس قبلي (https://eagri.maj.ir) نيز امكان پذير خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامي كاربران اعم از كارشناسان سازماني و متقاضيان سراسر استان و در تمامي سطوح با همان حساب كاربري قبلي خود در سامانه پنجره واحد خدمات الكترونيك مي توانند به سامانه سماك وارد شوند و در صورت بروز مشكل متقاضيان مي توانند از گزينه بازيابي رمز عبور استفاده نمايند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بسته هاي آموزشي تهيه شده هم زمان با راه اندازي و عملياتي شدن از طريق صفحه اصلي سامانه در دسترس تمامي كاربران خواهد بود و پس از راه اندازي سامانه كاربران مي توانند جهت ارسال سئوالات و مشكلات احتمالي از گزينه اعلام خطاها و مشكلات استفاده نمايند.

وی بیان کرد: اين كار با اهداف ارتقاء در سرعت و كارايي سامانه، استفاده از تكنولوژي هاي جديد در پياده سازي سامانه، اصلاح و بهبود در موتور جريان كار و فرآيندهاي سامانه، نياز كمتر به كدنويسي جهت پياده سازي خدمات و فرآيندهاي جديد در سامانه، بهبود در ايجاد ساختار سازماني براي موارد خاص همچون ، مناطق آزاد و ... كه از تقسيمات كشوري پيروي نمي كنند، تسهيل در ارتباط با ساير سامانه هاي وزارت و دستگاه هاي ديگر، امكان طراحي گزارش هاي متنوع بر اساس نيازهاي كاربران به دليل اصلاح موجوديت هاي سامانه انجام شده و اميد است با اجراي اين طرح ها شاهد تحول در اين بخش باشيم.