مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: از ابتدای سال بیش از 3420 تن مرغ مازاد از مرغداران این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگارروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، رهام رحمانی با بیان اینکه در خرید مرغ مازاد مرغداران محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: علی‌رغم شرایط سخت بهداشتی شرکت پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران به صورت شبانه روزی آماده خرید است.

به گفته وی، به منظور حمایت از تولیدکنندگان، اولویت شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ، انعقاد قرارداد با مرغداران، تشکل‌ها تعاونی ها، اتحادیه ها و زنجیره های تولید است و در صورتی که تشکل ها و یا مرغداران متقاضی نباشند شرکت به اجبار با کشتارگاه ها قرارداد خرید مرغ منجمد منعقد می کند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس، نرخ خرید هر کیلو مرغ منجمد خط یک را 12 هزار و هفتصد تومان و خط دو را 13 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این شرکت بنا به وظیفه قانونی و به منظور حمایت از مصرف کنندگان به ویژه گروه های آسیب پذیر، آمادگی توزیع گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان را دارد.

مرغ منجمد استحصالی در روش خط یک به صورت سنتی و دستی پاکسازی و بخش هایی از جمله جگر و سنگدان جداسازی می شود و در خط دو پاکسازی گوشت مرغ به روش مکانیزه انجام می شود.