مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می شود در سال جاری میزان تولید تخم مرغ مرغداری های تخمگذار استان به بیش از پنجاه و شش هزار و 500 تن برسد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی رستگار افزود: در راستای ارتقای سطح علمی کارشناسان و بهره برداران واحد مرغ تخمگذار استان با موضوع علل افت تولید در واحدهای مرغداری که شامل بررسی انواع استرس ها از جمله؛ تغییرات جیره ای، قطعی آب و ایجاد سرو صدا در واحد های مرغداری تخمگذار استان می شود و با توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی در طول سال جاری و اصلاح ساختار ناوگان تجهیزاتی واحدهای موجود و همچنین سامان دهی آن ها پیش بینی می شود که این میزان تولید تا پایان سال جاری به بیش از پنجاه وشش هزار و 500 تن برسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای موجود مرغ تخمگذار 56 واحد به ظرفیت حدود چهارمیلیون قطعه و تعداد واحدهای پرورش پولت 12 واحد به ظرفیت 700 هزار قطعه است با وجود اینکه میزان تولید تخم مرغ در سال 1397 پنجاه و سه هزار تن بوده است پیش بینی می شود در سال جاری به پنجاه و شش هزار و 500 تن برسد.

وی بیان کرد: سرانه نیاز تخم مرغ استان پنجاه و چهار هزار تن است لذا سه هزار تن تخم مرغ مازاد بر مصرف تولید در استان خواهیم داشت که مازاد تولید تخم مرغ به استان های مجاور شامل: بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و ... صادر می شود.