مسئول پروژه نظام آراستگی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد اجرای نظام آراستگی در این سازمان گفت: نظام آراستگی فعالیتی است که موجب صرفه جویی و چابکی در امور و بالارفتن سطح ایمنی در سازمان می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، امید خلیلی افزود: از مهم ترین فواید اجرای این نظام می توان به سه اصل مدیریتی شامل: اثربخشی، سازمان دهی و استاندارسازی در محیط کار اشاره نمود که این مساله باعث ایجاد محیطی دلپذیر، آرام، سالم برای بهره وری و افزایش کیفیت و کمیت فعالیت ها در محیط اداره می گردد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه نظام آراستگی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: دوره های آموزشی متعددی برای مدیران و رابطین مدیریت ها، ادارات و شهرستان ها جهت اطلاع و آگاهی از نحوه اجرای نظام آراستگی برگزار گردید.

خلیلی اظهار کرد: در همین راستا با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم بازدیدهای دوره ای از مدیریت ها، ادارات و شهرستان ها و مراکز جهاد کشاورزی برای پیاده سازی دستورالعمل های نظام آراستگی انجام پذیرفت و از دیگر اقدامات تهیه برنامه های اجرایی نظام آراستگی، تهیه بروشور، جدول رادار و سایر فعالیت های مرتبط در قالب فرمت تعالی سازمان می باشد.

وی بیان کرد: تکمیل شاخص های نظام آراستگی، تهیه چک لیست نظارت و تمیز کاری لوازم اداری، تهیه فرم درخواست تعمیرات لوازم اداری، تهیه چک لیست حفظ و نگهداری  لوازم اداری، بررسی چک لیست های ارسالی از شهرستان ها و راهنمایی های لازم به صورت تلفنی با رابطین نظام آراستگی شهرستان ها درمورد نحوه تکمیل صحیح چک لیست ها از جمله دیگر اقدامات انجام شده در زمینه نظام آراستگی بوده است.

خلیلی اظهار کرد: قوانین و مقررات نظام آراستگی در قالب و فرمت ارزش گذاری های اخلاقی، مصادیق جاری سازی و ارزیابی و اثربخشی (مدل منشور اخلاقی سازمان ) پیاده سازی گردید و اکشن پلن نظام آراستگی تهیه گردید.

وی ابراز کرد: نظام آراستگی یک سیستم عملیاتی است که با افزایش بهبود  و بهره وری باعث جلوگیری از اتلاف منابع می گردد و نظام آراستگی باعث گردیده بسیاری از اقلام و لوازم اداری سر و سامان پیدا کرده و به نحو بهینه از آن ها استفاده گردد.