معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر 18 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بیش از 68 میلیارد تومان سرمایه در فارس وجود دارد که به اعضا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفرصبوری‌پور در نشست خبری با بیان اینکه از بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 منابعی در اختیار این سازمان قرار دارد، افزود: از این طریق متقاضیان احداث گلخانه تسهیلاتی با نرخ 7  تا 9 درصد و برای صنایع تبدیلی مناطق کم‌برخوردار 14 درصد و غیربرخوردار 12 درصد پرداخت می‌شود.

به گفته وی در سال‌های مختلف به طور متوسط 800 تا 1000 میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت، کمک بلاعوض و اعتبارات تملکی استانی و ملی از طریق سازمان برای سرمایه گذاری در فعالیت های بهره برداران تامین می‌شود.

صبوری‌پور یادآورشد:  از محل بند خ ماده 33 قانون برنامه برای کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه سال 96 که سررسید آنها به سیستم بانکی در بازه زمانی اول مهرماه 96 تا 29 اسفند ماه 97 باشد استمهال و سود کارمزد و جرائم آنها بخشیده می شود.

وی افزود: سهم استان فارس از این اعتبارات حمایتی 300 میلیارد تومان است که تاکنون 108 میلیارد تومان از این اعتبارات به کار گرفته شده و با دستورالعمل جدید مابقی برای بهره برداران خسارت دیده مشمول کارسازی خواهد شد.

صبوری‌پور گفت: سیل فرودین‌ماه 354 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد کرد که تاکنون برای کمک به کشاورزان خسارت‌دیده 70 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 65 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد ابلاغ شده است.