معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 40 میلیارد ریال تسهیلات 4 درصد در بانک کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی در باغ ها اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر صبوری پور افزود: از طریق کانال­های ارتباطی مجازی مدیریت بحران و سرمایه­گذاری به مدیریت های های جهاد کشاورزی شهرستان های جهرم، بوانات، کازرون، قیروکارزین، اقلید، سپیدان و فیروزآباد اطلاع رسانی شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات خاص جهت مقابله با سرمازدگی به خصوص در باغ ها شامل پرداخت تسهیلات یارانه­دار جهت خرید بخاری های باغی از محل اعتبارات کمک­های فنی و اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی است.

وی بیان کرد: مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های مذکور می­بایست لیست متقاضیان را به اداره فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارسال نمایند.

پرداخت تسهیلات جهت توسعه سایه بان در باغ ها

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تسهیلات جهت توسعه سایه بان در باغ ها پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر صبوری پور افزود: در راستای تجهیز منابع بیشتر و حمایت از توسعه سایه­بان­ها خصوصا در باغات، علاوه بر اعتبارات بند الف تبصره 18 که با سود 7 درصد در مناطق محروم و 9 درصد در مناطق برخوردار است، میزان 40 میلیارد ریال یارانه سود و کارمزد از محل اعتبارات استانی برای این منظور تجهیز شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بهره­بردارانی که در سال 96 و 97 به بانک کشاورزی معرفی و نسبت به عقد قرارداد اخذ تسهیلات احداث گلخانه از منابع داخلی بانک کشاورزی اقدام نموده و تا پایان سال 98 گلخانه آن ها به بهره برداری برسند با اختصاص یارانه از این محل، سود تسهیلات به 6 درصد کاهش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: با بررسی لیست متقاضیان سایه­بان و اطلاع رسانی از این ظرفیت ایجاد شده، باغ داران مشمول می­بایست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مرتبط مراجعه نمایند. صبوری پور تاکید کرد: 80 میلیارد ریال تسهیلات نیز با این مکانیسم با زمان معرفی  96 و 97 و بهره برداری آبان ماه 99 برای گلخانه­ها منظور گردیده است.