به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس جعفر صبوری پور افزود:  این طرح شامل محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی می‌شود و  برای تامین نهاده های کشاورزی به ویژه خریدکود و  سموم دفع آفات نباتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشاورز کارت از جمله کارت های خرید است که از سوی بانک کشاورزی ارائه گردیده و  به ازاء هر هکتار، مبلغ دو میلیون تومان و در مجموع تا سقف  ۲۰ میلیون تومان  با سود تسهیلات  ۱۲ درصد، حداکثر یکساله  به کشاورزان پرداخت می شود  و آن ها در سال آینده پس از برداشت و فروش محصول می توانند نسبت به تسویه آن اقدام نمایند و در این شیوه مساعدت در اخذ تضامین با اولویت تضمین سایر کشاورزان لحاظ شده است.
وی اظهار داشت:  سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اطلاعات کشاورزان را از طریق سامانه سیتا در اختیار بانک کشاورزی قرار می دهد و پس از صدور کشاورز کارت امکان خرید نهاده های کشاورزی از بیش از ۴۲۰ فروشگاه مجاز مورد تایید شرکت خدمات حمایتی برای کشاورزان در سراسر استان فراهم  می‌شود.
صبوری پور افزود:  این طرح از اواخر  آبان ماه آغاز خواهد شد و در مرحله بعد  اجرای این طرح،  سایر محصولات کشاورزی نیز تحت پوشش این تسهیلات قرار خواهند گرفت.