معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پردیس ارزیابی و توسعه مدیران این سازمان با ارزیابی متقاضیان انتصاب در پست‌های  مدیریتی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، کاووس کیانی یادآورشد: طبق شیوه نامه ابلاغی کسانی می‌توانند در پست‌های مدیریتی قرار گیرند که موفق به کسب گواهینامه‌ شایستگی شوند در همین راستا پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران این سازمان، از روز شنبه 7 اردیبهشت تا پنج‌شنبه 12 اردیبهشت ماه میزبان ارزیابان کانون ارزیابی و توسعه مدیران وزارت جهاد کشاورزی است. 

وی با اشاره به این‌که وزارت جهادکشاورزی اولین دستگاهی بود که مجوز صدور گواهی احراز صلاحیت مدیران را دریافت کرد، افزود: متقاضیان پست مدیریتی در سطوح پایه، میانی و مدیر ارشد باید گواهی احراز صلاحیت پست مدیریتی را داشته باشند.

کیانی با بیان این‌که مدیران توانمند دارای تفکر بهره‌وری هستند و می‌توانند اثربخشی را به عنوان درصد تحقق هدف افزایش دهند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند است که سکان‌دار امور باشد و از  نظر علمی، کاربردی و عملیاتی یک مجموعه را مدیریت کند و با راه‌اندازی کانون ارزیابی و توسعه مدیران این مهم محقق می‌شود.

این مقام مسئول به لزوم شناخت توانمندی نیروها، به ویژه کارکنان شاغل در شهرستان‌ها و اهمیت بسترسازی مناسب برای استقرار رویکرد شایسته سالاری اشاره داشت و تاکید کرد: استان پهناور فارس قطب کشاورزی کشور است از این رو راه‌اندازی پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی در این استان یک حرکت بسیار زیبا و علمی است.

4 هزار و 400 نفر مدیران جهاد کشاورزی در سراسر کشور ارزیابی شدند

احسان هدایت نژاد ناظر پروژه ارزیابی مدیران گفت: طی بخشنامه‌ای که از سوی شورای عالی اداری کشور ابلاغ شد، افرادی می‌توانند در پست‌های مدیریتی منصوب شوند که گواهینامه‌ احراز شایستگی را کسب کنند که در بهمن ماه سال 96 طی بخشنامه‌ای از سوی سازمان اداری استخدامی کشور این قضیه ابلاغ شد و دستگاه‌ها ملزم به اجرا شدند.

وی با بیان این‌که تا امروز 4 هزار و 400 نفر ارزیابی شدند، افزود: با ارزیابی مدیران دو هدف بزرگ توانمندسازی مدیران کنونی و پروژه ملی تربیت مدیران آینده یا جانشین‌پروری محقق می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که افراد به کانون یا معرفی شده و یا از طریق شناسایی استعدادها گزینش می‌شوند، گفت: ارزیابی مدیران آینده  با استفاده از 5 ابزار شامل تست دیسکو، ابزارهای بحث گروهی، بازی مدیریتی، مصاحبه و ارائه مطلب انجام می‌شود.

وی افزود:  این افراد در صورتی که از تمام مراحل نمره بالای 60 دریافت کنند موفق به اخذ گواهینامه‌ شایستگی خواهند شد و در صورتی که در یکی از مهارت‌ها  نمره بین 50 تا 60 کسب کنند ملزم به گذراندن آموزش‌های مرتبط با آن مهارت هستند. همچنین افراد با میانگین نمره زیر 50  می‌توانند با فراگیری آموزش‌های متناسب در سال آینده مجددا در این دوره شرکت کنند.

هدایت نژاد با بیان‌این‌که راه‌اندازی پردیس ارزیابی و توسعه مدیران جهادکشاورزی با هدف تکریم همکاران و  سهولت اجرای فرآیند ارزیابی برای آنها بوده است، گفت: این پردیس در 15 استان کشور از جمله فارس راه اندازی شد.