معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تدوین نقشه راه منابع انسانی در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، مهدی صادقی با اشاره به اینکه  از تدوین نقشه راه منابع انسانی در این سازمان خبر داد و گفت: نقشه منابع انسانی یک راه حل گام به گام است تا بتواند با انجام مجموعه ای از اقدامات، اجرای برخی فعالیت ها و دستیابی به نتایج، به شیوه ای متوالی برنامه ریزی شده؛ سازمان را از نقطه فعلی به نقطه مطلوب برساند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چهار هدف اصلی از تدوین نقشه راه منابع انسانی انتخاب اولویت های صحیح، شناسایی منابع انسانی، برنامه استخدام و شناسایی اثربخش است.

وی با اشاره به اینکه نقشه مذکور به منظور تحقق ارتقای بهره وری کارکنان نوشته شده است، اظهار کرد: وضعیت موجود منابع انسانی،نیرو ها،پست های سازمانی ، کار راهه شغلی، سیستم پرداخت، وضعیت سلامت و بهداشت، وضعیت بازنشستگی، جانشین پروری، آموزش کارکنان و برنامه های منابع انسانی در نظر گرفته شده است و اقدامات بر اساس اولویت بندی  در حال اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از 12 رویکرد تدوین نقشه راه منابع انسانی سخن گفت و افزود: این رویکردها شامل سلامت و بهداشت، ایمنی، آموزش، جانشین پروری، جذب، مشارکت، ارتباطات، کار راهه شغلی، ارزیابی عملکرد، بازنشستگان، تشکیلات سازمانی و مدیریت پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه به منظور پیاده سازی هر کدام از رویکرد ها تیم های مختلفی تشکیل شده است، اظهار کرد: برنامه اجرای تیم ها و کارت امتیازی متوازن تدوین شده و تیم ها در قالب مفاهیم تعالی سازمانی اقدام به پیاده سازی برنامه های بهبود با هدف ارتقای رضایت منابع انسانی کردند.