معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برنامه ریزی و آماده سازی عملیات نسل 27 مرغ بومی، در مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی اصلاح نژادی مزرعه شمس آباد شروع شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری افزود: پس از پایان تجزیه و تحلیل نهایی اطلاعات ثبت شده در نرم افزار اصلاح نژادی، آمار و شماره پلاک های مرغ و خروس پایانی که از تعداد کل مرغ موجود 1795 قطعه و 1383 قطعه خروس بود، تعداد 880 قطعه مرغ اصلی ، 240  قطعه مرغ رزروی و تعداد 80 قطعه خروس اصلی و تعداد 40 قطعه خروس رزروی جهت نسل بعدی (27) جدا سازی شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این عملیات به مدت یک ماه انجام گرفت و پس از تنظیم، جدول زمان بندی و برنامه جمع آوری تخم مرغ های نسل 27 توسط کارشناسان مدیریت طیور محاسبه و تعیین گردید، که این مهم طی چهار مرحله انجام گرفته است.

وی بیان کرد: نتایج حمایت و تکثیر مرغ بومی را می توان به دو بخش نتایج اصلاح نژادی و نتایج منطبق با رونق تولید و هم سو با اهداف اقتصاد مقاومتی تقسیم کرد.

جزایری تصریح کرد: پیشرفت در وزن و سن بلوغ جنسی همچنین میانگین درصد تخم گذاری در 27 سال گذشته را می توان از نتایج این مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی اصلاح نژادی به شمار آورد.