معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری بر اساس پیش بینی های به عمل آمده طی ماه های سال و با در نظر گرفتن مصرف سرانه گوشت مرغ رضایت مندی نسبی مصرف کننده و تولید کننده را به دست آورده ایم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری افزود: پیش بینی مصرف سرانه اعیاد و مناسبت ها با برگزاری جلسات، با حضور دستگاه ها، ادارات و تشکل های تاثیر گذار، تصمیمات مناسبی جهت کنترل میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان به عمل آمد که بتواند هم زمان علاوه بر تامین گوشت مرغ در بازار به حمایت از مصرف کننده و تولید کننده محصول، رضایت مندی نسبی محقق گردد.  

وی بیان کرد: میزان تولید گوشت مرغ از ابتدای امسال تا کنون با جوجه ریزی به میزان 73 میلیون  قطعه به بیش از 129 هزار تن گوشت مرغ رسیده است و خوشبختانه جوجه ریزی مناسبی برای تولید گوشت مرغ جهت ایام عید نوروز صورت گرفته که جای هیچ گونه نگرانی نیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جوجه ریزی دی ماه تاکنون بیش از نیاز استان بوده و با توجه به کاهش مصرف مرغ در استان، برنامه ریزی شده است که از طریق مدیریت پشتیبانی امور دام گام موثری در خرید و ذخیره سازی مرغ مازاد جهت پایان سال برداشته شود.