معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تعالی سازمانی، موجب شفافیت و قابل سنجش شدن برنامه استراتژیک سازمان شده و به جاری سازی آن کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کرامت اله کیومرثی افزود: تعالی سازمانی حرکت در مسیر دستیابی به رشد و ارتقای سطح یک سازمان در همه ابعاد، کسب رضایت کلیه ذینفعان (کارکنان, مشتریان, تامین کنندگان و...)، ایجاد تعادل میان خواسته ها و انتظارات ذینفعان و تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت می باشد.

وی بیان کرد: مدل تعالی سازمانی به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان ها در جهت کسب نتیجه و موفقیت، با استفاده از شیوه های نوین مدیریتی محسوب می شود لذا با توجه به سرعت زیاد تغییرات در فضای کنونی کسب و کار در ایران و غیر قابل پیش بینی بودن در عرصه رقابت، نیاز به چابکی و سرعت عمل در محیط کار بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ساماندهی مدل های تعالی، فرصتی برای دستیابی به یک مدل مدیریتی به منظور پیگیری برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید در استان فارس می باشد بنابراین در فرآیند مدیریت استراتژیک، سازمان در مواجه با چالش ها، واکنش سریع خواهد داشت.

وی بیان کرد: تعالی سازمانی با توانمندسازی ساختاری و روانشناختی و ایجاد شرایط لازم برای ارتقای انگیزه افراد در انجام وظایف، از طریق پرورش احساس شایستگی، موثر بودن و معنی‌داری، توجه بیشتر به زیردستان از طریق ایجاد فرصت های بیشتر برای رشد فردی آنان و ایجاد ارتباط میان ارزش های کاری سازمان و ارزش های کارکنان اقدام می نماید.

کیومرثی اظهار کرد: تعالی سازمانی را نباید فعالیت مستقلی از امور محوله سازمان در نظر گرفت، ارتقای سطح سازمان در تمامی ابعاد و انتقال موارد قابل اجرا به بدنه کاری مجموعه از اولویت های آن می باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از کارت امتیاز متوازن بایستی تبدیل به بخشی از مدیریت روزمره سازمان شود و برای اینکه موثر واقع شود لازم است به نمایش گذاشته شود و اقدامات منتج از آن‌ها را که برای بهبود عملکرد ضروری است مدیریت کرد و در حقیقت از BSC می‌توان برای اجرای اثربخشی ابتکارات استراتژیک کمک گرفت این فرآیند باید با چرخه برنامه ریزی استراتژیک متصل گردد.