مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ما در استان، جایگاه قابل قبولی از نظر تولید گوشت قرمز و شیرداریم که با هویت گذاری دام ها می‌توانیم با داشتن آمار دقیق از دام های موجود استان به جایگاه واقعی تولید، در بخش دام استان دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان فارس، سید حبیب اله ساجدی افزود: گزارش گیری از سامانه هویت گذاری و دسترسی به آمار واقعی دام استان در برنامه‌ریزی‌های تولید، کمک قابل توجهی به بخش سیاست گذاری می نماید.

وی تصریح کرد: در پیاده سازی استراتژی ها و دستیابی به سیاست‌های راهبردی وزارتخانه می توانیم با سرعت بیشتری حرکت کنیم تا به برنامه‌های پیش‌بینی شده برسیم لذا امیدواریم تا پایان سال ۹۹ حداقل ۵۰ درصد از جمعیت دامی استان در سامانه هویت گذاری ثبت و هویت گذاری انجام گردد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت دامی هر شهرستان برش شهرستان و گانت چارت تهیه و به شهرستان ها اعلام تا بر اساس برنامه زمانبندی این مهم انجام پذیرد.

وی بیان کرد: با توجه به توانمندی های موجود در استان و فعالیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در بخش برنامه ریزی جهت راه اندازی زنجیره ارزش در حوزه دام و طیور با مشارکت و فعالیت اتحادیه تعاونی دامداران استان و اتحادیه مرغ گوشتی استان، در برنامه آتی معاونت بهبود تولیدات دامی استان  است که با برگزاری جلسات توجیهی و بررسی دستورالعمل تشکیل زنجیره ارزش هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی و تشکل های فعال بخش بتوانیم بخش تولید را از فشار و ریسک حاصل از تحریم‌های ظالمانه را به حداقل برسانیم تا بتوانیم از این شرایط به خوبی گذر نمائیم.