رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای خودکفایی قند و شکر، کاشت چغندرقند در این استان توسعه یافته بود که بدحسابی کارخانه قند فسا، در سطح زیرکشت چغندر قند بهاره و پاییزه تاثیر بسیار منفی داشت و پیش بینی می شود کشت پیش رو نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی شامگاه روز شنبه بیست و سوم آذرماه در نشست شورای کشاورزی این استان تصریح کرد: به منظور رفع مشکل تحویل چغندر کشاورزان، خرید و پرداخت بهاء چغندر توسط کارخانه قند فسا مکاتبات متعدد با کارخانه ، نشست های متعدد با مسئولین مربوطه در استانداری و مکاتبه با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

وی افزود: در نهایت ناچار به مکاتبه با دادستانی استان شدیم که علی رغم پیگیری های انجام گرفته، هنوز مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

*۷۰ میلیارد ريال اعتبار برای  مبارزه با ملخ در سال جاری*

قاسمی اظهار کرد: هفت میلیارد ريال اعتبار برای پرداخت بدهی مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته مورد نیاز و مبلغ ۷۰ میلیارد ريال نیز برای مبارزه در سال جاری پیش بینی شده است.

دبیر شورای کشاورزی استان فارس یادآور شد: مبلغ سه میلیارد ريال از اعتبارات ملی و یک میلیارد ريال به صورت نقدی از اعتبارات استانی بابت بدهکاری قبلی تخصیص داده شده و مبلغ 21 میلیارد ريال از محل نفت و گاز مصوب شده که در صورت تخصیص، علاوه بر کمک به مبارزه با ملخ در سال جاری،  بدهکاری گذشته نیز پوشش داده می شود.

*نقشه راه گیاهان دارویی برون داد تحقیقات است*

قاسمی با اشاره به تدوین نقشه راه گیاهان دارویی گفت: ستاد گیاهان دارویی با حضور تمام ذی مدخلان از جمله علوم پزشکی تشکیل می شود و این نقشه با توجه به مسائل و مشکلات اولویت دار مطرح شده در ستاد مذکور تهیه شده است.

این مقام مسئول افزود: به منظور موفقیت در اجرا، نقشه راه گیاهان دارویی برون داد تحقیقات است.

به گفته وی؛ مجموعه جهاد کشاورزی در همه حوزه ها، تحقیقات را با توجه به مسائل و مشکلات انجام داده و اهداف،  با چهارچوب ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: به منظور اجرای موفق نقشه راه تحقیقات گیاهان دارویی نیازمند اعتبار هستیم.

نشست شورای کشاورزی استان فارس به ریاست ظفر افشون سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.