دفتر فناوری نوین

صفحه اصلی

معاونت ها، مدیریت ها و ادارات

معرفی سازمان

ارتباطات مردمی

میز خدمت

مدیریت های شهرستانی

ادارات و شرکت های تابعه

اطلاعیه ها

پشتیبانی از افراد کم توان

تالار گفتمان

آرشیو

هفته نامه هوا و اقلیم کشاورزی فارس منتشر شد

مسئول دفتر اداره فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انتشار ” نشریه هوا و اقلیم کشاورزی فارس” خبر داد و گفت: نشریه مذکور با هدف همرسانی داده های اقلیم شناسی و توصیه های فنی وکاربردی به کشاورزان، کارشناسان، محققین و مدیران این حوزه توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس هر هفته تهیه و منتشرمی شود.

ادامه مطلب

هفته نامه هوا و اقلیم کشاورزی فارس منتشر شد

مسئول دفتر اداره فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انتشار ” نشریه هوا و اقلیم کشاورزی فارس” خبر داد و گفت: نشریه مذکور با هدف همرسانی داده های اقلیم شناسی و توصیه های فنی وکاربردی به کشاورزان، کارشناسان، محققین و مدیران این حوزه توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس هر هفته تهیه و منتشرمی شود.

ادامه مطلب

دستاوردی برای کمک به کارایی هواشناسی کشاورزی؛ اطلس هوا و اقلیم شناسی فارس منتشر شد

رئیس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اطلس هوا و اقلیم شناسی استان فارس به عنوان یک مجموعه مرجع در حوزه‌ هوا و اقلیم شناسی کشاورزی به منظور دسترسی بهتر کارشناسان، تصمیم سازان و فعالان بخش کشاورزی در این دفتر تهیه شده است.

ادامه مطلب

دستاوردی برای کمک به کارایی هواشناسی کشاورزی؛ اطلس هوا و اقلیم شناسی فارس منتشر شد

رئیس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اطلس هوا و اقلیم شناسی استان فارس به عنوان یک مجموعه مرجع در حوزه‌ هوا و اقلیم شناسی کشاورزی به منظور دسترسی بهتر کارشناسان، تصمیم سازان و فعالان بخش کشاورزی در این دفتر تهیه شده است.

ادامه مطلب

فارس، میزبان جشنواره های گل و گلاب محمدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به عنوان مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گل محمدی،همه ساله شاهد برگزاری جشنواره های گل محمدی در شهرستان های مختلف است.

ادامه مطلب

261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره برداری 261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی این استان در طول هفته گرامیداشت دولت خبر داد و گفت: این طرح ها در 6 زیر بخش با مجموع سرمایه گذاری 10 هزار و 481 میلیارد ریال اجرا شده است.

ادامه مطلب

شناسایی 117 اولویت و چالش بخش کشاورزی استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شناسایی و احصاء 117 اولویت و چالش پیش روی بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این اولویت ها و چالش ها بر اساس تفاهم نامه منعقد شده به منظور همکاری در رفع آن در اختیار دانشگاه شیراز داده شده است.

ادامه مطلب

افزایش30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 21 هزار و 866 تن محصولات بخش کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی افزایش 30 درصدی یافته است.

ادامه مطلب

شرح وظایف و خدمات دفتر فن آوری های نوین


دفتر فناوری های نوین کشاورزی در سال 1393 با دستور ریاست محترم سازمان، آقای دکتر قاسمی با هدف شناسایی، انتخاب، معرفی، بکارگیری و ارزیابی تکنولوژی های روز در حوزه کشاورزی تأسیس گردید. از دیدگاه تعالی سازمانی فرآیند این دفتر توسعه فن شناسی (تکنولوژی) در سطح سازمان می باشد. زمینه های فعالیت این دفتر در حال حاضر شامل بخش های زیر می باشد:

 

1- سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS ) و سنجش از دور (RS)
انجام پروژه های مختلف مرتبط با GIS و سنجش از دور شامل برآورد سطوح زیرکشت گندم و برنج استان فارس، برآورد سطح زیرکشت برنج استان گیلان، تهیه اطلس اراضی کشاورزی استان، پتانسیل یابی توسعه گلخانه ها در استان، مطالعات زیست محیطی آبخور کر، پتانسیل یابی اراضی شیب دار استان و توانمندسازی و آموزش GIS  و سنجش از دور به همکاران در سطح استان می باشد.

2-هواشناسی کشاورزی

فعالیت های هواشناسی کشاورزی: شامل مدیریت ایستگاه های هواشناسی کشاورزی (ایستگاه های اسکادا و ایستگاه های پیش آگاهی)، جمع آوری و تحلیل داده های هواشناسی کشاورزی، تهیه بانک داده های هواشناسی استان از کلیه منابع موجود شامل: داده های ایستگاه های سازمان هواشناسی استان(ایستگاه های سینوپتیک و خودکار)، داده های ایستگاه های هواشناسی روستایی سازمان آب منطقه ای و همچنین داده های ماهواره ای می باشد.
همچنین این واحد در تهیه پیش بینی های هواشناسی کشاورزی( جلسات دیسکاشن) و نیز در تولید اخطار های پیش آگاهی مخاطرات شامل: سیل، تگرگ، هجوم آفات و بیماریها، موج های گرمایی، ریزگرد و نیز سرمازدگی با مدیریت های اجرایی سازمان همکاری دارد.
از دیگر فعالیت های این بخش می توان به طراحی، تولید و توسعه ایستگاه های هواشناسی کشاورزی خودکار( بر مبنای تکنولوژی اینترنت اشیا) با هدف حمایت از تولیدات ملی و کاهش وابستگی بخش به تجهیزات غیر بومی را عنوان کرد.

3-فن آوری
در این بخش دفتر تلاش دارد همکاری های خود را با سایر ذینفعان سازمان از جمله پارک های علم و فن آوری، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد( در قالب جلسات مشترک، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های) و با شرکت های فن آور و دانش بنیان و کشاورزان پیشرو( در قالب طرح های نوین فن آوری) توسعه دهد. برخی از این طرح ها عبارتنداز:
1- جایگزینی سوخت گازوییل با انرژی گرمایشی خورشیدی در گاوداری
2- باز چرخانی و استفاده بهینه ازآب حاصل از شستشو در گاوداری های
3- استحصال بیو گاز از فضولات دامی در گاوداری های صنعتی
4- طرح تولید دستگاه آزمایشی-تحقیقاتی برای شناسایی و مبارزه با آفات سوسک سرخرطومی حنایی نخیلات
5- طرح مطالعه و انتخاب روش بازچرخانی پساب ساختمان شماره 1 و 2 جهت آبیاری فضای سبز با روش اینهاف تانک

                              کارشناسان دفتر فن آوری های نوین 

 

 عکس  

نام و نام خانوادگیسمت  شماره تماس 
 حسین صحرائیان جهرمی رئیس دفتر فناوریهای نوین 

  09018397404

    2076-2075

 علی اصغر بذرافکنکارشناس GIS و سنجش از دور    32172075
   آذر آیکارشناس GIS و سنجش از دور   32172076
 سارا کوشافرکارشناس GIS و سنجش از دور    32172076
 فاطمه اکبریکارشناس هواشناسی    32172075
  اکبر صادقی مهارلوئیکارپردازی و امور مالی 32172075

 

                      ایمیل دفتر فن آوری های نوین :       modernag.tech@fajo.ir 

                              شماره دفتر فن آوری های نوین :          32263358 – 071