معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی

صفحه اصلی

معاونت ها، مدیریت ها و ادارات

معرفی سازمان

ارتباطات مردمی

میز خدمت

مدیریت های شهرستانی

ادارات و شرکت های تابعه

اطلاعیه ها

پشتیبانی از افراد کم توان

تالار گفتمان

آرشیو

افزایش حدود 30 درصدی تولید گندم در کشور برآورد می شود

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری به لطف خداوند و شرایط مساعد اقلیمی و تلاش های انجام شده پیش بینی می شود شاهد جهش حدود 30 درصدی تولید گندم در کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شاهپور علایی مقدم در حاشیه سفر به استان فارس و بازدید از بخش های کشاورزی شهرستان داراب تصریح کرد: برآورد افزایش تولید گندم کشور در گرو مراقبت و محافظت مزارع از آفات، بیماری ها و علف های هرز تا انتهای فصل داشت است.

ادامه مطلب

فارس پیشتاز در ثبت تسهیلات سرمایه در گردش دام

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیشتازی این استان در ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات حمایتی سرمایه در گردش دام و طیور خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 16 هزار و 513 نفر متقاضی این استان موفق به ثبت درخواست خود در سامانه سیتا شده اند.

ادامه مطلب

تسهیلات نقدینگی برای واحد های دام، طیور و آبزیان فارس

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با عنایت به اهداف دولت سیزدهم در خصوص لزوم حمایت از واحد های تولیدی به ویژه برای تامین محصولات اساسی شیر و گوشت اعطای تسهیلات حمایتی سرمایه در گردش دام و طیور و آبزیان با مشارکت بانک کشاورزی انجام می گیرد.

ادامه مطلب

تخصیص سوخت به کمباین فاقد پلاک تا پایان 1401

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به مصوبه ستاد سوخت کشور مبنی بر عدم تخصیص سوخت به کمباین ها و تراکتور های فاقد پلاک گفت: با پیگیری های صورت گرفته در سطح استان و کشور این امکان فراهم شد صرفا تا پایان سال ۱۴۰۱ بتوانند نسبت به دریافت سوخت اقدام کنند.

ادامه مطلب

فارس، میزبان جشنواره های گل و گلاب محمدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به عنوان مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گل محمدی،همه ساله شاهد برگزاری جشنواره های گل محمدی در شهرستان های مختلف است.

ادامه مطلب

261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره برداری 261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی این استان در طول هفته گرامیداشت دولت خبر داد و گفت: این طرح ها در 6 زیر بخش با مجموع سرمایه گذاری 10 هزار و 481 میلیارد ریال اجرا شده است.

ادامه مطلب

شناسایی 117 اولویت و چالش بخش کشاورزی استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شناسایی و احصاء 117 اولویت و چالش پیش روی بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این اولویت ها و چالش ها بر اساس تفاهم نامه منعقد شده به منظور همکاری در رفع آن در اختیار دانشگاه شیراز داده شده است.

ادامه مطلب

افزایش30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 21 هزار و 866 تن محصولات بخش کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی افزایش 30 درصدی یافته است.

ادامه مطلب

انجام بررسی های مختلف در عرصه تولید کشاورزی استان جهت دستیابی به شاخص ها و الگوهای توسعه بخش در استان

 

–     انجام بررسی های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در خصوص ایجاد بستر مناسب به منظور اصلاح و بهبود الگوی غذائی رایج در استان و تدوین برنامه توسعه پایدار بخش کشاورزی در چارچوب سیاست ها و برنامه های مصوب

 

–     راهبری و اجرای سیاست ها و برنامه های کلان دستگاه در زمینه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات لازم جهت بهبود ارتباطات شبکه اتوماسیون سازمان استان در راستای کارآمدسازی شبکه اطلاعات رایانه ای

 

–          جمع آوری آمار و اطلاعات کشاورزی استان و تجربه و تحلیل آنها و تهیه گزارشات لازم جهت ارائه به مراجع ذیربط

 

–          اجرای سیاست ها و خط مشی های وزارت جهادکشاورزی در زمینه بازرگانی و بیمه محصولات کشاورزی در استان

 

–     انجام برنامه ریزی لازم جهت ساماندهی بازارهای محصولات کشاورزی در منطقه و طراحی سیستم توزیع مناسب جهت عرضه محصولات مختلف کشاورزی و برآورد قیمت خرید تضمینی

 

–     تعیین و برآورد میزان خسارات وارد شده به کشاورزان به واسطه حوادث غیرمترقبه و شرایط نامساعد محیطی و برنامه ریزی جهت تأمین پرداخت های جبرانی لازم

 

–     انجام هماهنگی های لازم با مراجع داخل و خارج از سازمان استان جهت تأمین منابع مالی جبران خسارت بهره برداران بخش کشاورزی

 

–          برنامه ریزی لازم جهت گسترش زمینه های کارآفرینی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی استان در راستای سیاست های مصوب

 

–          زمینه سازی برای جذب و هدایت سرمایه گذاری غیردولتی در بخش کشاورزی استان

 

–          تنظیم بودجه مورد نیاز سالانه بخش کشاورزی با توجه به برنامه های کلان سازمان

 

–          تدوین برنامه های بلندمدت مطابق بر سود کوتاه مدت برای بخش کشاورزی

 

–          تدوین برنامه های خاص و ویژه در مقاطع مختلف از جمله حوادث ، …

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی: علیرضا واحدی پور

تلفن: 32251481

داخلی: 2318