معاونت بهبود تولیدات گیاهی

صفحه اصلی

معاونت ها، مدیریت ها و ادارات

معرفی سازمان

ارتباطات مردمی

میز خدمت

مدیریت های شهرستانی

ادارات و شرکت های تابعه

اطلاعیه ها

پشتیبانی از افراد کم توان

تالار گفتمان

آرشیو

مزارع گندم بایستی بر علیه بیماری های برگی سمپاشی شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به نزول رحمت اهی در سال گذشته گفت: به حمدالله بعد از یک دوره تقریبا ده ساله خشکسالی در کشور و استان فارس دو سال هست که وضعیت بارش ها هم در کشور و هم در استان خیلی خوب است.

ادامه مطلب

نقشه راه اصلاح نژاد دام در فارس تدوین شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه به دستور استاندار نقشه راه اصلاح نژاد دام در استان فارس تدوین شده است، گفت: بر اساس این نقشه به دنبال راهبردی برای افزایش تولید گوشت قرمز در استان فارس هستیم.

ادامه مطلب

رایزنی برای تعیین قیمت گل محمدی در فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های این استان گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن باغداران تعیین قیمت منصفانه گلبرگ گل محمدی در حال چانه زنی است.

ادامه مطلب

کاشت بذور گواهی شده ی گندم در اولویت کشاورزان باشد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استفاده از بذور گواهی شده ی گندم به دلیل نقش اساسی در افزایش محصول، مقاومت به آفات و امراض و ارزش غذایی آن باید در اولویت استفاده ی کشاورزان باشد.

ادامه مطلب

فارس، میزبان جشنواره های گل و گلاب محمدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به عنوان مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گل محمدی،همه ساله شاهد برگزاری جشنواره های گل محمدی در شهرستان های مختلف است.

ادامه مطلب

261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره برداری 261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی این استان در طول هفته گرامیداشت دولت خبر داد و گفت: این طرح ها در 6 زیر بخش با مجموع سرمایه گذاری 10 هزار و 481 میلیارد ریال اجرا شده است.

ادامه مطلب

شناسایی 117 اولویت و چالش بخش کشاورزی استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شناسایی و احصاء 117 اولویت و چالش پیش روی بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این اولویت ها و چالش ها بر اساس تفاهم نامه منعقد شده به منظور همکاری در رفع آن در اختیار دانشگاه شیراز داده شده است.

ادامه مطلب

افزایش30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 21 هزار و 866 تن محصولات بخش کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی افزایش 30 درصدی یافته است.

ادامه مطلب

شرح وظایف همکار :

1- تعیین سیاستها و خط مشی تولید در محصولات زراعی و باغی در قالب سیاستهای کلی وزارت جهاد کشاورزی

2- برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم بمنظور افزایش بهره وری عوامل تولید محصولات زراعی و باغی و دستیابی به الگوی های مناسب کشت متناسب با ظرفیت های تولید و شرایط اقلیمی

3- تهیه و تدوین و ابلاغ دستورالعمل های فنی در مورد مشاغل مختلف محصولات زراعی و باغی

4- پیش بینی و برآورد نیازهای مربوط به نهادها و ماشین آلات وسایل و تجهیزات مورد نیاز و پیگیری در جهت تامین و توزیع بموقع آنها

5- انجام هماهنگی لازم بمنظور مبارزه با آفات و بیماریها و علف های هرز محصولات زراعی و باغی و کنترل و جلوگیری از ورود بیماریها و آفات قرنطینه ای

6- نظارت و ارزیابی طرحها و فعالیتهای مرتبط با تولید محصولات زراعی و باغی

7- پیش بینی برآورد میزان و زمان عرضه تولیدات فرآوردهای زیر بخش زراعت و باغبانی به معاونت زیربط

8- همکاری و هماهنگی با مدیریت ذیربط بمنظور تهیه و دوین سیاستهای ترویجی زیر بخش

9- بررسی و تعیین نیازها و الویتهای سرمایه گذاری در زیر بخش زراعت و باغبانی و ارائه پیشنهادات لازم بمنظور تامین و تجهیز منابع مورد نیاز و پیگیری تا حصول نتیجه.

10- بررسی و تعیین الویت های مربوط به پوشش بیمه ای پرداخت یارانه ها و خرید تضمینی محصولات و فرآوری های زیر بخش زراعت و باغبانی بمنظور حمایت از تولید و تولید کنندگان و انجام هماهنگی و پیگیری از طریق مراجع زیربط

11- هماهنگی در تهیه و تدوین موافقت نامه های مربوط به اعتبارات زیر بخش زراعت و باغبانی

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی: مجید رضا پاکاری

تلفن: 32295096

داخلی: 2483