شرح وظایف مدیریت امورمالی و ذیحساب سازمان : 1. اعمال نظارت مالی و انطباق دریافت ها و پرداخت ها با قوانین و مقررات جاری کشور 2. نگهداری و تنظیم حسابها مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط 3. تهیه وم تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به مراجع ذیربط 4. نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور 5. حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور 6. نگهداری و تحیول وجوه و نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار 7. نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظار بر انبارها 8. نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به تفکیک منابع درآمدی 9. تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین 10. دراختیار قرار دادن تنخواه گردان پرداخت به عاملین و مسئولین امورمالی شهرستان ها با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه ها و پیگیری های لازم جهت واریز آن 11. تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل ، بازنشسته و موظفین 12. معرفی عاملین و مسئولین امورمالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان 13. افتتاح حسابهای مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حسابهای غیر ضروری با مجوز سازمان اقتصادی و دارایی 14. همکاری با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به منظور بودجه سالیانه سازمان 15. درخواست تنخواه حسابداری از خزانه به منظور پرداخت تعهدات قابل پرداخت مطابق با موافقن نامه های مبادله شده 16. نظارت و نگهداری و حفظ سوابق و اسناد مالی و پیگیری جهت امحاء اسناد در موعد مقرر طبق قانون دیوان محاسبات کشور 17. همکاری و پیگیری در زمینه دوره ها و برنامه های آموزشی و افزایش اطلاعات فنی و تخصصی کارکنان و عاملین ذیحساب و کارپردازان و امناء اموال 18. شرکت در جلسات کمیسیون های مناقصه و مزایده و سایر جلسات جهت تصمیم گیری و اظهارنظر به مدارک و اسناد مناقصه و تنظیم صورتجلسات مربوطه 19. پیگیری جهت مانده وجوه اعتبارات جذب نشده هزینه ای تا آخرسال مالی هزینه ایی و وجوه جذب نشده اعتبارات تملک دارائیها تا آخر سال مالی تملکی و بستن حسابها 20. ارزیابی عملکرد واحدها و مدیریت ها با توجه به نتایج گزارشات مالی و اعلام نقاظ ضعف و قوت ( طی جداول و نموداریها مصرف اعتبارات ) الف ) شرح وظایف اداره اعتبارات ، دریافت و پرداخت ü صدور درخواست وجه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای عهده خزانه معین استان ü پیگیری درخواست وجه های صادره تا مرحله دریافت اعتبار ü صدور اسناد حسابداری اعتبار مصوب تخصیص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحیه موافقتنامه ها ü نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامه ها و طرح ها و تهیه گزارشات لازم ü تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجازبراساس لیست های توزیعی وثبت هزینه های انجام شده ü انطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات با سیستم حسابداری و رفع مغایرت احتمالی ü تهیه گزارشات مربوط به اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداری ریاست محترم و معاونین سازمان و مجریان طرحها و عاملین مسئول امور مالی و سایر مراجع ذیربط حسب مورد ü ارسال اعتبارات به شهرستانها همراه با مکاتبات مربوطه ü اخذ صورتحساب بانکی ردیف های درآمدی و اخذ تاییدیه از خزانه ü صدور اسناد حسابداری وصول درآمد ها و واریز آن به حساب خزانه ü پاسخگوئی به مکاتبات سازمانهای تابعه و شهرستانها و سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت ü صدور اسناد پرداخت های قطعی و غیر قطعی ü دریافت دسته چک از بانک و صدور چک ü پیگیری امور بانکی ü پیگیری امور خزانه استان و اداره کل امور مالیاتی ü صدور اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم 1/5 سازمان بازنشستگی ü صدور سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال ü صدور سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین ü پیگیری جهت تسویه حساب ، حسابهای سنواتی ( علی الحساب ، پیش پرداخت و … ) ü پیگیری جهت استرداد سپرده حسن انجام کار جهت پرداخت به پیمانکاران ü ثبت و نگهداری کلیه تضمینات ب ) شرح وظایف اداره رسیدگی به اسناد و دفتر داری ü بررسی اسناد هزینه های ارسالی از طریق عاملین و مسئول امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه و بودجه ü اعلام نظر درخصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی ü صدورسندحسابداری تنخواه گردان های واریزی و اسناد هزینه سنوات قبل عاملین ü بررسی و رسیدگی کلیه اسناد حسابداری و انطباق آن با قوانین، مقررات ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت وب رنامهر یزی کشور ü رسیدگی به صدور وضعیت پیمانکاران و مشاورین طبق بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مفاد قرارداد مربوطه ü بررسی لیست حقوق و مزایای ماهیانه از حیث احکام ، صحت کسورات محاسبه شده و مزایایا پرداخت شده مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل ها ü بررسی لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از حیث کسورات محاسبه شده و حقوق پرداختنی طبق حکم ü پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط بخصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی ü کنترل بررسی تسویه حسابهای سنوات قبل از قبیل علی الحساب ها و پیش پرداختها ü پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط( به خصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی) ü پیگیری رفع واخواهی احتمالی صورتحساب ها تا ثبت آن در گزارش تفریغ بودجه کل کشور ü مقابله حساب و تطبیق مانده ها با شرکتها و سازمانها و سایر اشخاص حقوقی ü اعمال کنترل های داخلی و بررسی صحت مانده حسابها ü پیگیری قراردادهای راکد و تعیین تکلیف قراردادها و مانده احتمالی ü جمع آوری اسناد حسابداری پس از تکمیل امضاءهای مجاز و تحویل به بایگانی ü سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت َشرح وظایف اداره حقوق و دستمزد و امور بازنشستگان ü ورود اطلاعات مربوط به کسورات ماهیانه و حقوق و مزایای شاغلین و اعمال تغییرات بعدی ü تنظیم لیست حقوق و مزایا و کسورات ماهیانه پس از اعمال کنترل های لازم و صدور فیش حقوقی ü صدور اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم 1/5سازمان بازنشستگی ü تنظیم لیست پرداخت های موردی از قبیل پاداش و عیدی و ü بررسی احکام و صدور سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال ü رسیدگی احکام صادره توسط اداره کل امور اداری و تطبیق آن با قوانین و مقررات ü تهیه مستندات و بخشنامه های مربوط به حقوق و مزایا ، کسورات حقوق و بازنشستگان ü ورود احکام و برقراری حقوق و عائله مندی و کسورات و موظفین ü تنظیم موازنه و منظور نمودن اسامی بازنشستگان و موظفین در تغییرات حقوق ماهانه (فرم 1/1 سازمان بازنشستگی ) به منظور دریافت اعتبار حقوق ü تنظیم لیست حقوق بازنشستگان و موظفین و صدور فیش حقوقی و تحویل آن به سازمان بازنشستگی ü صدور سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین ü تنظیم لیست کسورات حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین ü بررسی و کنترل سن فرزندان بازنشستگان و موظفین که حق عائله مندی دریافت می نمایند ü مراجعه به سازمان بازنشستگی جهت اعتبار و تسویه حساب پایان سال ü تنظیم لیست عیدی پایان سال بازنشستگان و موظفین و سایر پرداختهای موردی بازنشستگان ü درخواست استرداد کسور مازاد بر رسی سال از سازمان بازنشستگی و تهیه فرم های مربوطه ü سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت ج ) شرح وظایف امین اموال ü مسئولیت حفظ و نگهداری اموال و کالاهائی که در ابوابجمعی او قرار دارد ü مسئولیت حفظ و نگهداری اوراقی که در حکم وجه نقد است ü تنظیم صورتحساب ها و دفاتر اموالی ü تحویل و تحول اموال تحت ابوابجمعی ü تنظیم فر مهای اموالی و ارسال آن به مراجع مربوطه ü کنترل اموال موجود در واحد به طور دوره ای ü ارائه پیشنهاد و در مورد اموال فرسوده که باید از گردش خارج شود ü دریافت اموال جدید و توزیع آن بین واحدهای تحت ابوابجمعی و ثبت و نگهداری و حسابها آنها ü مراقبت در حفاظت فیزیکی اموال و عندالزوم تهیه گزارش های لازم برای رئیس واحد مربوطه ü نگهداری حساب اموال غیرمنقول و همچنین سوابق مربوط به آنها و ارائه سند مالکیت برای ارسال به مراجع ذیربط
|