به گزارش روابط عمومی دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی غیاثی افزود: وجود تعاونی تولید مظفری که مجهز به کلینیک گیاه پزشکی و مدیر کنترل کیفی مجرب است که در سال گذشته موفق به برندسازی پیاز در روستای مظفری گردید، نشان از پتانسیل بالقوه این شهرستان برای تبدیل شدن به قطب تولید و عرضه ی پیاز گواهی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به برند تعاونی تولید مظفری و مطرح شدن آن به عنوان هولدینگ و همچنین وجود 300 هکتار مزرعه پیاز تحت نظارت مدیر کنترل کیفی جهت تولید محصول گواهی شده مقرر گردید در اسرع وقت قراردادی فیمابین شرکت بازرسی و تعاونی تولید جهت برنامه ریزی در زمینه نحوه نمونه برداری، تعداد نمونه ها، زمان نمونه برداری، هزینه ها و غیره منعقد گردد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بازار مقرر شد با همکاری شهرداری، غرفه هایی جهت عرضه این محصولات در میادین تره بار شهرداری شیراز و در نقاط مختلف شهرستان ایجاد گردد.
وی تصریح کرد: برندسازی نقش مهمی در جذب مشتری داشته و با متمایز کردن تولیدات منطقه کوار به ویژه پیاز از تولیدات سایر مناطق، می توان ارتباطی مداوم و نسبتا پایدار برای افزایش سطح فروش محصولات کشاورزی ایجاد نمود.
غیاثی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که برندسازی مجموعه ای از اقدامات است که موجب خاص شدن نام تجاری می شود، اقداماتی همچون بسته بندی، تبلیغات، بازاریابی، فروش و روابط عمومی نمونه ای از برندینگ است که می تواند ارزش و جایگاه تجاری یک محصول را در بین مشتریان، افزایش دهد.