ادامه برداشت ذرت دانه ای در شهرستان داراب

 

IMG 4816

ادامه برداشت ذرت دانه ای در شهرستان داراب

امسال حدود 7000 هکتار ذرت دانه ای و 1000 هکتار ذرت علوفه ای در شهرستان داراب کشت گردید که برداشت آن از اوایل آذر ماه شروع شده است . سیدی مدیر جهاد کشاورزی با اعلام خبر فوق افزود متولی خرید تضمینی ذرت شرکت پشتیبانی امور دام می باشد که طی قرار دادی که با 11 مرکز ذرت خشک کنی در شهرستان منعقد گردید امر خرید ذرت را انجام می دهند . تا کنون 4200 هکتار ذرت دانه ای و کل ذرت علوفه ای برداشت گردیده است .

 متوسط عملکرد مزارع ذرت دانه ای    8000  کیلوگرم در هکتار و ذرت علوفه ای 50 تن در هکتار می باشد . 60 دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت ذرت از انواع سنگین و نیمه سنگین مشمول برداشت ذرت هستند . لازم به ذکر است که تمام ذرت علوفه ای شهرستان توسط 10 دستگاه چاپر برداشت گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی داراب از جمله مشکلات موجود در امر خرید را عدم پرداخت وجه ذرت خریداری شده عنوان که تا کنون علیرغم پی گیری های صورت گرفته وجهی بابت ذرت خریداری شده پرداخت نشده است.

سیدی ادامه داد امسال مدیریت جهاد کشاورزی جهت نظارت بر امر خرید ذرت 11 نفر از کارشناسان  خود را در این مراکز مستقر نموده است که به طور مداوم بر امر خرید و نگهداری ذرت نظارت می نمایند . با پی گیری های صورت گرفته ذرت های خریداری شده در حال حمل به مراکزی است که شرکت پشتیبانی امور دام جهت این امر پیش بینی نموده است.

IMG 5365

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *