مسائل و مشکلات امور عشایر

IMG 6922

مسائل و مشکلات اداره امورعشایرجهرم در نشست با مدیرجهادکشاورزی و مسئولان این اداره مورد بحث و بررسی قرارگرفت .

دراین جلسه که جمعی از مسئولان و کارشناسان جهادکشاورزی حضورداشتند، رحیمی مسئول اداره امورعشایرجهرم بابیان اینکه 3500 خانوار عشایری در قالب 150هزار نفر در این شهرستان زندگی می کنند و دارای 200هزار رأس دام هستندگفت: خشکسالی های اخیر به شدت عشایر منطقه را دچار مشکل کرده است و نیازاست نسبت به تأمین تانکرجهت آبرسانی و اعتبارات موردنیاز این کار اقدام شود.

شهابی مدیرجهادکشاورزی جهرم نیزگفت عشایراز حامیان انقلاب اسلامی هستند و از اقشار آسیب پذیرند که حوادث پیش بینی نشده سیل، طوفان و سرما به آنها صدمه می زند وی گفت وظیفه ماست که نسبت به تامین برخی از نیازهای آنها بخصوص امکانات رفاهی اقدام کنیم، در این نشست کارگرفرد کارشناس بهسازی امورعشایراز اعلام آمادگی عشایراسکان یافته منطقه چاه سرخ و بغل سیاه برای اجرای طرح های گلخانه ای خبر داد و افزود این منطقه با وجود زمین و آب میتواند محل مناسبی برای این کار باشد . مسعودی کارشناس آبخیزداری امور عشایرنیز پیشنهاد اجرای طرحهای آبخیزداری درمحل اسکان عشایرچاه سرخ و بغل سیاه نیز ارائه کرد .

شکرالهی مسئول اموردام جهادکشاورزی در خصوص تخصیص تسهیلات خشکسالی برای توسعه پرواربندی دام مطالبی بیان داشت .

و در پایان در خصوص مکان یابی برای احداث گلخانه، جذب اعتبارات خشکسالی، مشخص نمودن مکان طرح های آبخیزداری توسط منابع طبیعی ایجاداشتغال در کانون های اسکان عشایر واگذاری معادن به عشایر و همین تشکیل کارگروه کشاورزی با حضور فرماندار جهرم تصمیم گیری شد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22821

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *