برگزاری جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی درمدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده :

 

برگزاری جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی درمدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده :

به گزارش حیدری مسئول روابط عمومی مدیریت شهرستان آباده  در جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی باحضورمسئول اداره ترویج شهرستان  وکارشناسان ترویج و امور زنان روستائی و رابطین آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امورعشایری شهرستان که درمحل جهادکشاورزی آباده برگزارگردید، مسئول ترویج جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص تحولات تخصصی دربخش کشاورزی سخنانی ایراد نموده و افزود: توجه به مسئله کم آبی ، کشت محصولات مقاوم به شرایط خشکسالی و ارتقای بهره وری و توجه به کیفیت تولید میتوانددرجهت بهبود تولیدات، نقش مهم واساسی ایفا کند .

مهندس شریف با ارائه گزارشی ازفعالیتهای آموزش ترویجی، درخصوص نقش ترویج که باعث فعالیت بسترسازی دیگربخش های عملیاتی و بخش خصوص و تعاونی می شود، عنوان نمود: در صورتی که با وجود افزایش کمی تولیدات، نتوانیم محصولات سالم و استانداردی را به کشورهای دیگر صادر کنیم قیمت محصولات پائین و حتی کمتر از هزینه تولید آن می شود و ارزش چندانی نخواهد داشت. و ی افزود: تامین امنیت غذایی با تولیدات سالم مد نظر است و برهمین اساس یکی از اهداف جهاد کشاورزی، ارائه آموزش های لازم و نظارت بر تولیدات در این بخش می باشد.

وی تصریح نمود: توسعه پایدار مستلزم یک برنامه ریزی هدفمنداست که می تواند با شناخت شرایط اقلیمی، ظرفیت های منطقه، اولویت بندی، بهره گیری ازظرفیت های موجود و اجرای الگوی کشت مناسب در شهرستان انجام شود.

خانم مهندس حیدری کارشناس امور زنان روستایی و عشایری شهرستان پس از تاکید بر نقش رسانه ها درانعکاس برنامه های مختلف آموزشی ترویجی گفت: دربخش های آموزشی اموردام، زراعت، حفظ نباتات، باغبانی و مکانیزاسیون می توانیم از تخصص های موجود کارشناسان در مدیریت شهرستان ومراکزجهادکشاورزی بهره مند شویم . وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت صندوق های خرد اعتباری زنان روستائی و بر لزوم حمایت های دولتی مبتی بر تخصیص تسهیلات باکی مناسب تاکید و نیازمندی قشر زنان روستائی و عشایری را به آموزش های اشتغال زا از مهمترین اولویت های کاری این بخش دانست.

گفتنی است؛ درپایان این جلسه، کارشناسان نظرات خود ر ادرجهت پیشرفت فعالیتهای ترویجی وموانع ومشکلات مطرح کردند

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *