سرانه عشایر کفاف نیازهای این جامعه مولد را نمی دهد.

 

رئیس سازمان امور عشایر در دیدار با استاندار فارس عنوان کرد: سرانه اعتبار برای هر خانوار عشایری در کل کشور بسیار پایین است و کفاف نیازهای فراوان این جامعه مولد و کم برخوردار را نمی دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، کرمعلی قندالی اظهار داشت: جامعه عشایری جامعه ای مولد و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین تر از میانگین آن در کل کشور است.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی تشکل ها ی عشایری در اقتصاد این جامعه  خاطرنشان کرد: سال گذشته در شورای عالی عشایر 50 میلیارد تومان برای تقویت تشکل های عشایری مصوب شد و در سال جاری نیز 280 میلیارد تومان منابع برای بهره مندی عشایر و افزایش توانمندی آنها در تولید در دولت مصوب شده است.

در این دیدار، استاندار فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه عشایر جامعه ای مولد و کم توقع هستند، عنوان کرد: خشکسالی های اخیر تاثیرات منفی زیادی در زندگی عشایر گذاشته و لازم است همه دستگاه های اجرایی به این قشر مولد توجه و کمک ویژه کنند.

سید علی محمد افشانی در خصوص اسکان عشایر تاکیدکرد: با توجه به مشکلات بوجود آمده در دهه های اخیر برای این جامعه، اسکان عشایر امری لازم و ضروری و در این راستا مجموعه استانداری حمایت های لازم را در اینخصوص انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنایع دستی و گردشگری در استان فارس در حال راه اندازی است، گفت: حضور عشایر در این شهرک ها برای آنان و در مجموع برای کل استان مفید خواهد بود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *