سورتینگ مرکبات در جهرم(قطب تولیدمرکبات کشور)

IMG 5795  IMG 5815  IMG 5826 

IMG 5832IMG 5860   IMG 5871

 

 

سورتینگ مرکبات در جهرم

 

شهرستان جهرم با تولید سالیانه حدود یک میلیون تن انواع مرکبات یکی از قطب های تولید مرکبات کشور می باشد .

به گفته شهابی مدیرجهادکشاورزی شهرستان جهرم با توجه به تولید بالای شهرستان و همچنین حمل و بسته بندی محصولات به شهرستان ها ی اطراف نیاز به سورتینگ و بسته بندی مناسب در سالهای اخیر وجود داشته است . خوشبختانه در 3-2 سال اخیر گامهای مناسبی جهت ارتقاء بسته بندی انجام گرفته که این امر باعث افزایش ارزش افزوده محصول و در نتیجه پایداری تولید و کمک به اقتصاد مقاومتی می باشد .

وی افزود هم اکنون شهرستان جهرم بادارا بودن حدود 30 واحد سورتینگ و بسته بندی مرکبات رتبه دوم کشوری را در این خصوص به خود اختصاص داده که ظرفیت واحدهای فوق حدود 000/300 تن در سال می باشد . و پیش بینی می شود طی 2-3 سال آینده این ظرفیت به 000/600 تن ارتقاء یابد و به امید خدا در سالهای نزدیک کلیه محصول شهرستان به صورت سورت شده و بسته بندی های جدید به بازار عرضه می شود .

شهرک صنعتی جهرم و کوثر با موقعیت خوب منطقه ای (راه شیراز بندرعباس ) هم اکنون دارای 8 واحد سورتینگ و بسته بندی می باشد که متقاضیان جدید نیز در حال پیگیری امور جهت استقرار واحد خود در شهرک می باشند . همچنین باغداران عمده شهرستان که دارای تولید بالایی هستند نیز جهت احداث واحد سورتینگ اقدام کرده یا در حال احداث می باشند ..

به نظر می رسد با حمایت دولت در سالهای آتی می توان صد در صد محصول شهرستان را با بسته بندی بهتر و بازار پسند تر به داخل و خارج از کشور صادر کرد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22842

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *