برگزاری کارگاه آموزشی هرس انگور در شهرستان داراب

IMG 6913

در جهت ترویج تغییر الگوی کشت شهرستان

برگزاری کارگاه آموزشی هرس انگور در شهرستان داراب

با توجه به سطح زیر کشت انگور شهرستان و تعداد بهره بردار شاغل به این امر کارگاه آموزشی پیرامون هرس و تغذیه انگور در دو منطقه داراب برگزار گردید.

در این کارگاههای آموزشی محقق معاونت تحقیقات کشاورزی فارس – داراب با اشاره به اینکه انگور از گیاهان بسیار کم توقع می باشد اظهار داشتند اگر عملیات داشت شامل تغذیه، آبیاری به موقع و مناسب، پیشگیری از آفات و بیماریها و هرس به نحو صحیح و فنی صورت گیرد درآمد مطلوبی عاید باغدار خواهد گردید و از این لحاظ انگور کاملآ  اقتصادی است.

فردین نژاد امر هرس را کاملآ  تخصصی که نیاز به مهارت دارد عنوان که از زمان کاشت نهال شروع و بسته به رقم و نوع سیستم هرس تا سه سال اول بوته های انگور فرم مناسب خود را پیدا می کنند.

وی اظهار داشتند بعد از هرس فرم ، هر سال دو نوع هرس بهره برداری شامل هرس سبز و خشک بر روی انگور باید انجام شود وی با اشاره به اینکه زمان این دو نوع هرس مهم است اهم ارقام انگور داراب را یاقوتی و نوع هرس آنها را پاچراغی معرفی کردند. در این نوع هرس ارتفاع بوته از سطح زمین حداقل 50 سانتی متر و حداکثر 150 سانتی متر می باشد که روی تنه اصلی بعد از 3 تا 4 سال، چهار بازو تشکیل می شود و روی این بازوها شاخه های یکساله و میوه تشکیل می گردد.

در این کارگاه آموزشی باغداران منطقه به نحوه عملی هرس انگور آشنا و بهره برداران عملیات هرس را شخصآ انجام دادند.IMG 6919IMG 6924IMG 6964

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24814

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *