برگزاری کارگاه آموزشی هرس و تغذیه درختان زیتون

کارگاه آموزشی هرس و تغذیه درختان زیتون در بهمن ماه سال جاری با حضور کارشناسان باغبانی شهرستان و باغداران زیتون شهرستان در باغ آقای احمد جبری در منطقه پست چنارسروستان برگزار شد. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی باغداران از نزدیک با نحوه هرس کردن درختانو تغذیه باغات در جهت ارتقـاء سـطح آگـاهی باغـداران زیتون در راستای اجرای اهداف سایت زیتون در طرح امید می باشد.

با توجه به نقش هرس در رشد رویشی و زایشی و افزایش کمی و کیفی محصول و ایجاد فرم دلخواه و مناسب برای درخت به انجام اصولی و فنی، اجرای این عملیات در دستور کار کشارزان قرار دارد.

در این کارگاه نحوه صحیـح هرس درخت زیتون به صورت تئوری و عملی به باغداران آموزش داده شده و پس از توضـیحات، باغداران به صورت عملی هرس درخت را انجام دادند.حذف شاخه‌های اضافی، حذف شاخه‌های خشک و آفت‌زده، افزایش عملکرد و افزایش باردهی ، افزایش نفوذ نور به تاج گیاه و افزایش تهویه از جمله مزایای هرس درختان زیتون و همچنین کاهش آفات و بیماری‌ها و نهایتا تحریک درخت به رشد رویشی مناسب و همچنین شکل‌دهی به درخت، سهولت در برداشت و جلوگیری از خسـارت آفـات و امراض است.

در این کارگاه آموزشـی توضـیحات کـاملی در مورد نیاز کودی و نحوه تغـذیه صـحیح درختان زیتون ارائه و به باغـداران آموزش داده شد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11492

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *