بازدید مدیر کل محترم بحران استانداری فارس از مناطق خسارت دیده شهرستان رستم

bohran

بازدید مدیر کل محترم بحران استانداری فارس از مناطق خسارت دیده شهرستان رستم

مورخه 95/01/21 مدیر کل بحران استانداری فارس جناب آقای مهندس فیاض پور و فرماندار محترم شهرستان آقای احمدی منش به همراه دکتر نوعی سرپرست محترم جهاد کشاورزی رستم از مناطق خسارت دیده بخش کشاورزی که بر اثر بارش تگرگ شدید حادث شده بود بازدید و از نزدیک با کشاورزان و باغداران گفتگو کردند. بعد از بازدید در همین راستا در محل فرمانداری شهرستان جلسه ای برگزار گردید که در این جلسه آقای مهندس فیاض پور عنوان داشت که این حادثه در صد سال گذشته در منطقه نادر بوده و باعث تاسف و ناراحتی ما هست و کشاورزان عزیز مطمئن باشند که این موضوع را پیگیری کرده و گزارش آن را به استاندار محترم نیز ارائه کرده ایم. آقای مهندس فیاض پور اظهار کردند که دولت در بودجه سال 94 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی از ماده 1012 اعتبارات حوادث در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار داده است و به مناسب استانها و به تناسب سطحی که زیر پوشش می برند از این مزیت از خدمات بیمه استفاده کنند.

در ادامه جناب آقای احمدی منش اظهار داشت که یکی از مشکلاتی که ما در حوزه کشاورزی داریم این است که مردم نسبت به مسائل بیمه آگاهی پیدا کنند و به سمت بیمه کردن محصولات کشاورزی خود تشویق و ترغیب شوند که جزء برنامه های مهمی است که مدیریت جهاد کشاورزی باید به آن توجه داشته باشد. ایشان ضمن انتقاد از عملکرد بیمه کشاورزی شهرستان به مشکلاتی که در خلال فعالیت بیمه کشاورزان و بسته بودن سایت بیمه ایجاد شده بود اشاره داشته و خواهان پیگیری و رفع نواقص موجود شدند. در پایان جلسه تصمیمات ذیل به عنوان مصوبات جلسه اتخاذ گردید:

1-     با توجه به مشکلات ناشی از سایت بیمه جهت ثبت نام باغداران و صیفی کاران، صندوق بیمه موظف می گردد قوانین بیمه ای را شامل کشاورزان خسارت دیده دانسته و آن را اجرا نماید.

2-     با توجه به وضعیت معیشتی کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده اند سازگاری جهت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تهیه شود که با پرداخت آن بخشی از خسارت وارد شده جبران گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *