بخش کشاورزی از بخش های مهم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است

 

IMG 5256

بخش کشاورزی از بخش های مهم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است.

مدیر جهاد کشاورزی داراب در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اعلام کرد

مدیر جهاد کشاورزی داراب اظهار داشتند با توجه به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از طرف مقام معظم رهبری ، یکی از بخش های مهم در این خصوص بخش کشاورزی است چون نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می کند در همین زمینه بنابه اظهار سخنگوی دولت ، وزارت جهاد کشاورزی از دستگاه های برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی می باشد . سیدی لازمه اقتصادی مقاومتی در بخش کشاورزی را افزایش بهره وری و پایداری تولید دانسته و اظهار داشتند باید از منابع خدادادی آب وخاک استفاده بهینه بعمل آورد  بنحویکه این منابع با توجه به بحران آب موجود در شهرستان جهت نسل های آینده نیز حفظ شوند ..

وی به مناسبت اولین روز هفته جهاد کشاورزی در جمع نماز گزاران سخنرانی می کرد افزودند : در این زمینه غیر از نهاد های مردمی ، نهاد های دولتی از جمله جهاد کشاورزی ، امور منابع آب و … نقش مهمی دارند . جهاد کشاورزی نیز بعنوان متولی بخش کشاورزی اقدامات مهمی در زمینه صرفه جویی در آب انجام داده است که علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی می توان به استفاده از روش های نوین آبیاری ( تیپ ) با کارایی 95% اشاره کرد  وتا کنون 1500 هکتار اراضی مستعد شناسایی ، طراحی و آماده اجرا شده است که منتظر تامین اعتبار آن هستیم . دولت نیز در جهت ترویج و گسترش این روش ها 85 % هزینه های اجرای این روش ها را متقبل شده است .

این مقام مسئول از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه را جایگزین نمودن ارقام زودرس و میان رس ذرت با ارقام دیررس که نیاز آبی کمتری دارند و نیز توسعه کشت های گلخانه ای عنوان کردند.

IMG 0415

IMG 0439

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24852

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *