بازدید ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس واکیپ همراه از طرح امید و پارسل های شهرستان

دکتر قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی ، معاون بهبود تولیدات دامی و معاون امور فنی وزیر بنایی  از طرح های امید و پارسل های  شهرستان بازدید نمودند.

در این بازدید ابتدا باغ گردوی اقای محمدخانی واقع در روستای قوام اباد که از طرح های امید باغات شهرستان می باشد سرکشی شد . دکتر قاسمی ضمن تاکید بر پیگیری و مراجعه مستمر کارشناسان مسئول طرح ها از مزارع و باغات اعلام نمودند که این طرح همچنان با قوت ادامه می یابد و مزایا و معایب و چالش ها مشخص و تلاش خواهد شد که نقاط قوت پررنگ تر و نقاط ضعف آن بر طرف گردد.در ادامه طرح امید تریتیکاله  و گاوداری صنعتی  300 راسی اقای ضرغامی  واقع در منطقه بلاغی مورد بازدید قرار گرفت.

 دکتر قاسمی  در این رابطه گفت : با توجه به مزایای بی شماری که این محصول (تریتیکاله) نسبت به سایر محصولات علوفه ای از جمله پروتئین بالاتر ، مصرف اب کمترو غیره دارد می تواند جایگزین بسیار خوبی برای محصولاتی همچون ذرت باشد و در تناوب با سایر محصولات نیز قرار گیرد.

 در ادامه مزارع اقایان اردشیر برومند و عبداله بید شهری که از مزارع نمونه کشت محصولات صادراتی در شهرستان می باشد نیز بازدید و بر استفاده از ظرفیت های اینگونه مزارع و الگو سازی از آنان تاکید گردید. 

riasat

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22426

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *