اولین زنجیره بزرگ پرورش بلدرچین فارس در داراب قرار دارد.

IMG 0437

اولین زنجیره بزرگ پرورش بلدرچین فارس در داراب قرار دارد.

این زنجیره شامل یک مزرعه پرورش بلدرچین در منطقه جنت شهر داراب می باشد که در زمینی به مساحت 10000 متر مربع بنا نهاده شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب مجری طرح پرورش بلدرچین در این خصوص اظهار داشت این طرح یک سایت کامل پرورش بلدرچین می باشد و مجهز به سردخانه، سالن کشتار و انبار دانه می باشد وشامل 4000 قطعه پرنده تخم گذار (نطفه دار) و 3000 قطعه تخمگذار خوراکی است .سیروس کارآموز میزان تولید ات روزانه این مزرعه را شامل 400 کیلوگرم گوشت خالص و 5000 عدد تخم بلدرچین عنوان کرد و اظهار داشت تولیدات این مزرعه که ارگانیک  می باشند  روانه بازار مصرف آن در هرمزگان، داراب، جهرم، شیراز و لارستان می گردد. کارآموز با اشاره به میزان اشتغال زایی طرح که 4 نفر کارگر دائم و 10 نفر کارگر موقت می باشد اظهار امیدواری نمود با تآمین تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل کامل طرح، این سایت به یکی از بزرگترین سایتهای پرورش بلدرچین استان و حتی کشور تبدیل گردد.

IMG 0424

مسئول مزرعه تاکید کرد: ما توانایی این را داریم که به علاقه مندان این طرح که حتی محیط کوچک چند متری در اختیار دارند جوجه تحویل دهیم و بعد از آنها جهت کشتار خریداری کنیم که با این روش برای تعداد زیادی اشتغال ایجاد می شود.

گفتنی است طرح مذکور در هفته دولت با حضور معاونت محترم امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی داراب و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

IMG 0435

IMG 0434

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24874

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *