تولید چیپس سیب درختی راهی موثر برای جلوگیری از ضایعات سیب

بخش کشاورزی به دلیل دارا بودن پتانسیل بالای تولید ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال ، تامین مواد غذایی ، تامین مواد اولیه و سرمایه برای صنایع و تحصیل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات و فرآورده های کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اظهار این مطلب گفت شهرستان سپیدان با داشتن 7550 هکتار باغات سیب و پتانسیل تولید 225 هزار تن سیب مقام نخست را از لحاظ سطح و تولید سیب در استان فارس دارا می باشد.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه بسیاری از باغداران در فصل برداشت بازار مناسبی برای فروش این محصول ندارند و همچنین میوه درجه دو و سه بصورت فراوان وجود دارد ، تولید چیپس سیب می تواند فعالیت اقتصادی مهمی در شهرستان باشد و در صورت وجود واحدهای صنعتی با خط کامل تولید و بسته بندی چیپس به میزان زیادی از ضایعات این محصول ارزشمند کاسته می شود.

محمد بوستانی در ادامه افزود با فرآیند خشک کردن و تولید چیپس سیب علاوه بر اینکه زمان ماندگاری این محصول افزایش می یابد، کاهش در حجم و وزن آن نیز باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و انبارداری می شود.

این مقام مسئول گفت در حال حاضر فرآیند خشک کردن محصولات با استفاده از صنایع مکانیزه در فضایی با شرایط کاملا کنترل شده و بدون وابستگی به شرایط جوی انجام می پذیرد به گونه ای که کمترین صدمه ممکن به شاخصهای کیفی ماده غذایی وارد می گردد و محصول از بدو ورود به کارگاه فرآوری تا هنگام ترک آن، به دور از آلودگیهای محیط خشک شده و چیپس آن تهیه می شود.

شایان ذکر است در زمینه تولید چیپس سیب یک کلاس آموزشی در بخش همایجان با حضور آقای دکتر روستا پور از پارک علم و فناوری ، مدیر و کارشناسان اداره صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر عامل اتحادیه باغداران استان فارس، کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی و جمعی از باغداران شهرستان برگزار گردید و اصول فنی و امکانات لازم جهت تهیه چیپس سیب به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26322

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *