کارگاه زهر گیری زنبور عسل در شهرستان داراب

اشتغالزایی ازدستگاه زهر گیری زنبور عسل در راستای طرح امید زنبور داری

f1

در راستای اهداف سایت های الگوی تولیدی ترویجی طرح امید زنبورداری شهرستان سروستان بازدید ی از دستگاه زهر گیری زنبور عسل با حضور مسئول ترویج و کارشناس سایت زنبور داری و تعدادی از اعضا سایت زنبور داری  از شهرستان داراب بعمل آمد.

به گفته قهرمانی مسئول ترویج شهرستان:

اهداف مورد نظر از این بازدید دستیابی به شعار مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاوتی و سال اقدام عمل و با اهداف دیگری از جمله دیدن و مشاهده دستگاه زهر گیری آشنایی با اصول کار و نکات فنی زهر گیری از زنبور عسل نحوه کار با دستگاه از جمله نکات فنی این دستگاه بود که برای زنبور داران کاملا توصیح داده شد.

از اهداف دیگر این بازدید تبادل نظر و انتقال تجربه و اطلاعات بین اعضا سایت زنبورداری شهرستان سروستان با متصدی و مجری دستگاه زهر گیری شهرستان داراب آقای کاظم جمالی بود که بسیار مورد استقبال زنبور داران واقع گردید.

ایجاد انگیزه و تغییر نگرش یکی دیگر از اهداف برنامه ترویجی این بازدید بود زهر گیری از زنبور عسل میتواند بعنوان شغل جدید و درآمد زا برای زنبوردار و خانواده زنبور دار باشد.

ایجاد پل ارتباطی مجازی بین زنبور داران دارابی و اعضا سایت شهرستان سروستان نیز یکی از اهداف دیگر بود که در این بازدید بسیار مورد قبول واقع شد.

در این بازدید با توجه به بررسی و مرور مشکلات زنبوداران شهرستان با مسئول ترویج و کارشناس سایت زنبورداری تاکید فراوان بر تشکیل تعاونی زنبورداران سروستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که باید بعنوان یک ضرورت جهت حمایت زنبورداران شهرستان با همکاری اعضا سایت راه اندازی گردد.

f3

 

f

 

f2

 

f5

 

f6

 


لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *