اجرای طرح PVSکاشت 18رقم کلزا درشهرستان داراب

IMG 1529

اجرای طرح PVSکاشت 18رقم کلزا درشهرستان داراب

با حضورمدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب ودیگر کارشناسان ، طرح PVS کاشت 18رقم بذرکلزا درمنطقه ماریان شهرستان داراب اجرا گردید.

این ارقام مخصوص مناطق گرمسیری بوده ودرقطعه زمینی به مساحت 3هکتارمتعلق به آقای حسین کرمی در روستای ماریان با استفاده از دستگاه بذرکارکود کارهمدانی کشت گردید.

مدیرزراعت استان درمراسم کاشت این ارقام ،اجرای طرحPVS را گامی درراستای مشخص کردن ارقام مناسب هراقلیم ومنطقه معرفی که با توجه به تنوع ارقام بذری که دریکی دوسال گذشته انجام شده صورت می گیرد.

مهندس دهقان با اشاره به تنوع اقلیمی استان (که ازاقلیم خیلی سرد تا اقلیم خیلی گرم را شامل می شود) ، مدیریت های مزرعه ای اعمال شده و تنوع بذری که درسالهای اخیر ایجاد شده است اظهار داشتند درطرحPVS تلاش می شود ارقام مناسب هراقلیم شناسایی  وکارشناسان وکشاورزان منطقه ازنزدیک باخصوصیات ارقام آشنا شوند وبتوانند با توجه به شرایط خاص هرکشاورزواقلیم هرمنطقه رقم مناسب را توصیه نمایند .

این کارشناس زراعت با بیان اینکه انجام این طرح درهراقلیم حداقل 3-2 بار تکرار می شود نمونه انجام این کار را درسال های گذشته درشهرستان های رستم ،گراش ،مهر،اقلید وشیراز همزمان دریک سال زراعی اعلام نمود.

گفتنی است 18رقم کلزای مورد کاشت شامل جاکاما ،  جولیوس ، جری ، تراپر ، آگاماکس ، salsa cl ، smilla ، دراگو و . . . می باشد . 

IMG 1562

IMG 1566

IMG 1538

IMG 1554

IMG 1532

IMG 1575

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *