بازدید ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس از بیش از 120 هکتار مزارع گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای شهرستان داراب

۲۰۱۶۱۱۰۳ ۱۶۳۶۲۴

در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی  در داراب صورت گرفت

بازدید ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس از بیش از 120 هکتار مزارع گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای شهرستان داراب

با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت و نیاز مبرم به حفظ منابع آبی شهرستان و در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی  ، مزارع گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای شهرستان داراب مورد بازدید ستاد گیاهان دارویی استان فارس و هیأت همراه قرار گرفت .

در این بازدید که ریاست دانشگاه علوم پزشکی فارس ، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، امام جمعه ، اعضای شورای اسلامی بخش جنت ، کارشناسان و بهره برداران نیز حضور داشتند ، ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس از نزدیک در جریان کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای شهرستان و مسائل و مشکلات آن قرار گرفتند . دکتر قاسمی ضمن ابراز رضایت از فعالیتهای صورت گرفته دراین دو بخش ، انجام این امور را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حفظ منابع آبی بخش کشاورزی عنوان نمودند . این مقام مسئول با اشاره به دغدغه تولید کنندگان گیاهان دارویی در خصوص فروش محصول تولیدی ، راه حل آن را تشکیل و راه اندازی تعاونیهایی جهت خرید ، بازار یابی و ایجاد صنایع بسته بندی و تبدیلی  دانستند و اظهار داشتند سازمان جهاد کشاورزی آماده هر گونه همکاری در این زمینه می باشد .  

گفتنی است با توجه به بحران شدید آب در منطقه و لزوم اتخاذ تدابیر لازم در جهت تغییر الگوی کشت ،فعالیتهای آموزشی زیادی در این خصوص صورت گرفته بنحویکه  تا کنون 106 هکتار از اراضی زراعی به زیر کشت گیاهان دارویی از جمله به لیمو ، سر خار گل ، مرزنجوش ، استویا ، آویشن باغی ، افسنتین ، نعناع فلفلی ، زعفران ، گل ختمی ، کاسنی و . . . اختصاص یافته است . سطح فعال گلخانه های شهرستان نیز 11 هکتار بوده که عمدتا تحت کشت محصولات صیفی قرار دارد .

۲۰۱۶۱۱۰۳ ۱۶۳۴۱۳

۲۰۱۶۱۱۰۳ ۱۶۲۵۵۶

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24887

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *