کمک به صنایع غذایی راهی میانبر برای پویایی اقتصاد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان سپيدان روز پنج شنبه مورخ 13 آبان 95 در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی کشاورزی موجود در شهرک صنعتی ملوسجان بیضا اظهار داشت صنایع تبدیلی مواد غذایی از جمله صنایع وابسته به بخش کشاورزی است که نقش مهمی در توسعه این بخش دارد.

محمد بوستانی در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای کشاورزی در محل شرکت کشت و صنعت دامپروری با حضور فرماندار و جمعی از روسای ادارات شهرستان سپیدان برگزار شد، گفت : شرکت های مختلفی در صنایع غذا و کشاورزی  فعالیت می کنند و طیف وسیعی از تولیدات را به بازار عرضه می کنند. بالطبع نیازها و مطالبات مطرح شده از سوی این شرکت ها نیز گسترده و متنوع است. لزوم توجه به این مسائل هم به کارآیی و تولید صنایع غذایی کمک می کند و هم به نقش فعال دولت برای احیاء بخش کشاورزی کمک می کند.

بوستانی در ادامه گفت برای خروج از رکود اقتصادی باید صنعت پویایی داشته باشیم که در حال حاضر یکی از مشکلات این بخش تامین نقدینگی و مشکلاتی است که توسط برخی از سازمانهای دولتی ایجاد می شود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان سپیدان نیز در این جلسه اظهار داشت صنایع تبدیلی مواد غدایی به دلیل ارزان بودن مواد خام محصولات کشاورزی، ارزبری پایین صنایع تبدیلی مواد غذایی و همچنین نیروی کار ارزان و سرمایه بری کمتر، ایجاد این صنایع موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی می گردد، که این امر افزایش درآمد روستاییان، جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و همچنین افزایش صادرات و درآمد ملی را بدنبال دارد.

این مقام مسئول پس از شنیدن مسائل و مشکلات مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دامپروری فارس در جهت رفع موانع موجود قول همکاری داد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *