ضرورت برنامه ریزی مراکز برای مدیران پارسل جهت پیگیری کشتهای شتوی

در سیزدهمین جلسه کشت شتوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن شکرانه اولین بارش رحمت الهی در شهرستان سپیدان خواستار ورود مدیران پارسل به مسائل فنی و ترویج واقعیت ها از جمله شرایط خشکسالی و ضرورت تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تیپ شد.

وی همچنین بر تمکین عاملین توزیع نهاده های کشاورزی از مراکز خدمات جهاد کشاورزی تاکید نمود.

در این جلسه رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان با اشاره به داده های آماری اسکادا و شرایط دمایی منطقه ،  سرکشی از مزارع کرپه ی کلزا را ضروری دانست و با تاکید بر اولویت های معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص کشت شتوی ، ضمن اشاره به آمار کشت مکانیزه شتوی در سال زراعی گذشته ، بر افزایش سطح بذرکاری با توجه به تجهیز و تزریق ادوات یاردانه دار در حوزه شهرستان تاکید نمود.

وی در ادامه افزود نظارت فنی بر بذور گواهی شده ، رصد و دیتا برداری از مزارع کشت شده با بذور ارقام جدید  و طرح های p.v.s  جهت نتیجه گیری، از مهمترین مسئولیتهای مدیران پارسل و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی می باشد. 

مسئول مکانیزاسیون شهرستان نیز با اشاره به تعداد دستگاههای کارنده موجود در شهرستان به ضرورت برگزاری جلسه آموزشی ـ توجیهی برای بهره برداران جهت اجرای کشاورزی حفاظتی اشاره و نسبت به کالیبره دستگاههای کارنده اعلام آمادگی نمود.

از دیگر موارد مطروحه و مصوب در این جلسه نظارت بر بوجاری و ضد عفونی بذور شتوی و کنترل هر چه سریعتر علف های هرز مزارع کلزا، انجام آزمون خاک، انتقال یافته ها ، اجرای آبیاری تیپ ، اجرای طرح های  p.v.s، گزارش میزان حمل و توزیع بذر و سطح کشت گندم، پیگیری بحث محصول سالم، ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط هر یک از مسئولین مراکز خدمات بود.

شایان ذکر است که این جلسه در روز دوشنبه 17 آبان ماه 95 با حضور مدیر، معاونت فنی ، رئیس اداره تولیدات گیاهی، رئیس اداره ترویج ،کارشناسان زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، ، مسئولین و کارشناسان مراکز خدمات برگزار گردید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26331

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *