برگزاری کارگاه آموزشی پرورش شترمرغ در شهرستان پاسارگاد

کارگاه آموزشی چهار روزه پرورش شتر مرغ با حضور علاقمندان و بهره برداران در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

مسعود شادکام مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی و مدرس دوره ضمن بیان این مطلب گفت : در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دوره های آموزشی ترویجی در زمینه های مختلف مرتبط با دام و طیور بصورت مستمر در شهرستان پاسارگاد برگزار میشود.

وی ادامه داد : در این دوره آموزشی چهار روزه که با همکاری اداره امور دام و اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد ، حاضرین به تفصیل با اهداف پرورش شتر مرغ ، برآورد و توجیه اقتصادی ، محل و اقلیم مناسب برای پرورش ، تغذیه  و سایر موارد آشنا شدند.

شادکام با بیان اینکه برگزاری چنین دوره هایی در جهت بهبود فضای کسب وکار و افزایش اشتغالزایی در شهرستان بسیار مثمر ثمر واقع شده است افزود : از دیگر اهداف برگزاری این دوره ، آشنایی علاقمندان  و بهره برداران باروند و چگونگی اخذ مجوز ، شرایط مناسب پرورش ،استاندارد های زمین مورد نیاز ، مدیریت جوجه کشی ، مسائل بهداشتی ، موارد مربوط به احداث جایگاه نگهداری شتر مرغ مولد و پرواری ، شرایط نگهداری مولدین ، تغذیه مناسب و همچنین مختصری در خصوص نقشه های تیپیک واحد های پرورش بود که در این رابطه مطالب جامعی ارایه شد.

وی خاطر نشان کرد : پرورش شتر مرغ به نسبت سایر دام ها و طیور دارای مزیتهای نسبی می باشد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود : گوشت شتر مرغ با کیفیت بوده ودارای کلسترول پایین و آهن بالا و اوره پایین می باشد ، همچنین روغن آن بسیار تاثیر گذار است که بدلیل ریز مولکول بودن و هم اندازه بودن با مولکول های چربی بدن انسان دارای قدرت جذب و پخش بالایی  می باشد. از دیگر مزایای پرورش شترمرغ سازگاری با محیط زیست و آب و هوای مختلف ، کم هزینه بودن جایگاه نگهداری ، رشد سریع ، عمر مفید و طولانی و تولید مثل بالا می توان اشاره کرد.

شادکام اضافه کرد : در پایان دوره بمنظور آشنایی عملی علاقمندان با مطالب ارائه شده ، از واحد پرورش شتر مرغ آقای میرزایی واقع در روستای گمبکان سرپنیران بازدید و ضمن آشنایی با حیوان در خصوص شناخت بیماریها ، عملیات پرورش ، ارزیابی تیپ و سلامت جوجه و شتر مرغ بالغ  نیز مطالبی ارائه شد.

۲۰۱۶۱۱۰۲ ۱۰۳۵۴۸

۲۰۱۶۱۱۰۲ ۱۰۳۰۴۷

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22447

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *