بازدید از مزارع تولید محصول سالم لامرد

IMG 20161119 WA0000

بازدید از مزارع تولید محصول سالم لامرد

مزارع تولید محصول سالم کشاورزی مورد بازدید کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد در راستای ترویج روش های مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی بازدید یک روزه ای با حضور کارشناسان مدیریت ، مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی و کشاورزان بخش های تابعه در مزرعه تولید محصول سالم کدو برگزار گردید.

در این مزرعه 7 هکتاری جهت مبارزه و کنترل مگس جالیز از روش های غیر شیمیایی از جمله کارت زرد ، نوار زرد و تله های سراتاپ استفاده شده است که کشاورزان حاضر در بازدید با این روش ها آشنا شدند.

مگس جالیز یکی از آفات مهم کدوئیان از جمله خیارسبز ، کدو ، شمام، طالبی و هندوانه می باشد که هرساله خسارات زیادی را به این محصولات وارد می آورد و کشاورزان جهت کنترل این آفت اقدام به سم پاشی های مکرر می نمایند که نه تنها تأثیری در کنترل آفت ندارد و باعث مقاومت آفت و از بین رفتن دشمنان طبیعی در مزرعه می شود از طرفی دیگر به دلیل در نظر گرفتن دوره کارنس سم ، متأسفانه فاصله سم پاشی تا برداشت محصول رعایت نمی گردد. بنابراین روش های غیر شیمیایی نسبت به سم پاشی از کارایی بالاتری برخوردارند و علاوه بر آن محصول تولیدی سالم تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20949

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *