راه اندازی مجدد پست قرنطینه ای فرودگاه لامرد

401814

راه اندازی مجدد پست قرنطینه ای فرودگاه لامرد

با تمهیدات اندیشیده شده پست قرنطینه ای آفات نباتی فرودگاه بین المللی لامرد مجدداً راه اندازی می شود.

معصومه قاسمی مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد در این باره گفت: نظر به بین المللی بودن فرودگاه لامرد و امکان انتقال آفات و بیماری های گیاهی و علف های هرز به داخل کشور از طریق واردات گیاهان و درختان از طریق این مرز هوایی و با پیگیری صورت گرفته پست قرنطینه ای آفات نباتی مجدداً در فرودگاه بین المللی لامرد برقرار خواهد شد.

این پست های قرنطینه ای از ورود آفات، بیماری ها و علف های هرز به داخل کشور جلوگیری نموده و گیاهان و محصولات کشاورزی را از گزند آنها حفظ می کند. قاسمی افزود: آفات می توانند به صورت تخم ، لارو، شفیره ، پوره ، حشره کامل و به وسیله گیاهان ، میوه جات و اندام های گیاهی منتقل شوند . همچنین بیماری های گیاهی به وسیله قارچ ها ، باکتری ها ، ویروس، نماتدها و فیتوپلاسما هاایجاد می شوند و به همراه اندام های گیاهی ، حشرات منتقل می شوند.علف های هرز نیز به صورت دانه ، پیاز ، عده ، ریشه و … جابجا و انتشار می یابند.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد به مسافران ورودی توصیه کرد از به همراه آوردن هرگونه خاک ، گلدان ، گیاه ، گل ، میوه ، نشاء، بذر و پیازخودداری کرده و همچنین برای وارد کردن هرگونه گیاه و قسمت های مختلف گیاهی قبلاً از طریق سازمان حفظ نباتات شرایط قرنطینه ای وارد کردن آنها را استعلام و دریافت کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20945

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *