اراضی لامرد زیر کشت محصولات شتوی دیم رفت

IMG 20161207 104850

فانی سرپرست جهادکشاورزی لامرد

اراضی لامرد زیر کشت محصولات شتوی دیم رفت

محمدصادق فانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: با بارش باران اوائل آذر ماه عملیات کشت محصولات شتوی دیم در شهرستان لامرد آغاز شد. لامرد به دلیل قرار گرفتن در اقلیم گرم و خشک استان از متوسط میزان بارندگی بسیار پایینی برخوردار است بطوری که در سنوات اخیر این متوسط بارندگی به زیر 200 میلیمتر رسیده است و بر همین اساس لامرد جزء شهرستانهای دیم خیز استان فارس محسوب نمی گردد اما با این وجود در سالهای پرباران و سالهایی که بارندگی از اول فصل پائیز وجود داشته باشد اقدام به کشت محصولات دیم اعم از گندم و جو می شود. امسال نیز با توجه به بارندگی 47 میلیمتری اوائل آذرماه شهرستان عملیات کشت دیم گندم و جو در شهرستان آغاز شده است.

فانی افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته اقدامات لازم جهت تهیه بذور کشت دیم گندم و جو انجام و بذر گندم از ارقام کوهدشت ، دهدشت و کریم به دلیل مقاومت نسبت به خشکی در صورت تأخیر در بارندگی که مناسب شهرستان است مقدار 250 تن تهیه و در حال توزیع است . سرپرست جهادکشاورزی لامرد همچنین گفت: با توجه به عرصه های قابل کشت دیم این امکان وجود دارد که سالانه 5 هزار هکتار گندم و جو دیم در شهرستان انجام شود اما به دلیل ریسک بالا و عدم توجیه اقتصادی در اکثر سالها تمام سطح مذکور کشت دیم انجام نمی شود و بطور متوسط سطحی معادل 1500 هکتار به دیم کاری اختصاص می یابد.

متوسط میزان بذر مصرفی در مزارع گندم دیم 150 تا 200 کیلوگرم است که در سال جاری این مدیریت در خصوص تأمین بذور مذکور هیچگونه محدودیتی ندارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20966

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *