توسعه کشت کلزا در شهرستان شیراز

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اعلام این خبر افزود ترویج کاشت کلزا بعنوان محصولی اقتصادی در تحقق امر اقتصاد مقاومتی و خود کفائی در تولید دانه های روغنی تاثیر به سزائی داشته ضمن اینکه کاشت کلزا موجب : تقویت و اصلاح خاک ،افزایش عملکرد درکشت محصول بعدی ، کنترل بعضی از بیماریها و علفهای هرزمی گردد.

مجید اختری افزود با استفاده از بذور هیبرید و ارقام اصلاح شده میزان مصرف بذر از ده کیلو گرم به 5 کیلوگرم کاهش یافته و علاوه بر این و با توجه به اینکه عمق کاشت بذور از نکات کلیدی در تولید می باشد در سال جاری و با استفاده از دستگاههای بذر کار و نظارت دقیق کارشناسان در زمان عملیات کاشت خطرات احتمالی به حداقل خود رسیده است .

همچنین در سال جاری کلیه مزارع کشت شده کلزا بصورت رایگان بیمه گردیده که موجب آرامش خاطر کشاورزان عزیز فراهم گردیده است. وی همچنین به انجام عملیات مقایسه ای در مزارع دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز اشاره نمود و افزود با اجرای طرح مقایسه ای 15 رقم کلزا در دو تاریخ کشت شده که در حال حاضرمزارع از وضعیت مطلوبی برخوردار می باشند. مدیر جهاد کشاورزی شیراز از آمادگی این مدیریت جهت ارائه خدمات به کشاورزان عزیز در جهت ترویج کشت کلزا خبر داد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *