بازدید رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شهرستان رستم

ghasemi 1

بازدید رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شهرستان رستم

     به گزارش روابط عمومی شهرستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان با حضور در فرمانداری شهرستان در نشست صمیمی، مشکلات و اهداف بخش کشاورزی شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار فرماندار شهرستان رستم ضمن تقدیر از زحمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خواستار پی گیری احداث سد پارسیان، تکمیل بند انحرافی و کانال های دسترسی به دشت مصیری، ایجاد شهرک های گلخانه ای، کشت گیاهان داروئی، نهایی کردن طرح شیلات امیر ایوب مطالبی ایراد نمودند. در ادامه نشست دکتر نوعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از سیاستهای ابلاغی وزارت متبوع در خصوص کشت دانه های روغنی کلزا و افزایش سه برابری آن در سال جاری، تسریع و حمایت در خصوص احداث گلخانه ها با توجه به بهره وری در منابع آب، شناسایی اراضی شیبدار و رویکرد کشت باغات دیم، فعال نمودن کارگروه رفع تداخلات و سند دار نمودن اراضی سخنانی ایراد نمودند.

دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در این نشست از استراتژی سازمان در خصوص توجه ویژه به افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها، کشت گیاهان داروئی، آبیاری تحت فشار و بالابردن راندمان آبیاری، الگوی کشت و تاکید بر کشت کلزا، ساماندهی بازار محصولات کشاورزی و رهایی از بازار سنتی، ایجاد شهرک های گلخانه ای، ایجاد باغات مثمر در اراضی شیبدار، تاکید بر صنایع تبدیلی و تکمیلی، پهنه بندی و نظامند بودن ارتباط کارشناسان با بهره برداران بخش کشاورزی، فعال نمودن کارگروه رفع تداخلات و رفع مشکل سند دار کردن اراضی برای همیشه در استان فارس و آموزش همکاران و بهره برداران بصورت مبسوط مطالبی ایراد نمودند.

دکتر قاسمی در ادامه دیدار از شهرستان ضمن حضور در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از نزدیک با مشکلات اداری همکاران آشنا گردیده و قول مساعد برای رفع مشکلات با توجه به ظرفیت اعتباری سازمان دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سفر از گلخانه گل رز و طرح pvs کلزا، روند کشت کلزا و نظارت فنی کارشناسان بر مدیریت محصولات کشاورزی شهرستان بازدید نمودند و از نزدیک با بهره برداران وارد گفتگو شدند.

در پایان ضمن حضور در منزل زنده یاد مسعود زالپور همکار مدیریت و قرائت فاتحه و دلجویی از بازماندگان وی، یادش را گرامی داشتند.

در حاشیه این سفر مهندس زارع قنات نوی از تکمیل کانال های بند انحرافی در بودجه سال 96 سازمان اشاره نمودند و ابراز امیدواری نمودند که در سال های آتی با تکمیل این کانال ها پایداری کشاورزی را در شهرستان شاهد باشیم.

ghasemi2

ghasem3

ghasem5

ghasem4

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *