اعلام آمادگی بانکهای شهرستان داراب جهت تمدید سر رسید وامهای بهره بردادران خسارت دیده بخش کشاورزی

 IMG 2016

اعلام آمادگی بانکهای شهرستان داراب جهت تمدید سر رسید وامهای بهره بردادران خسارت دیده بخش کشاورزی

بر گزاری جلسه بهره مندی از مزایای بند ( و ) تبصره 13 قانون بودجه سال 1395 کل کشور در محل مدیریت داراب

در پی ابلاغ آیین نامه اجرایی بند ( و ) تبصره 13 قانون بودجه سال 1395کل کشور جلسه هماهنگی بهره مندی از مزایای آن با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، مدیران بانک های عامل ، کارشناسان ، نماینده فرماندار و نمایندگان تشکلهای صنفی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های کشاورزان بحث تامین مالی است اظهار داشت چرخه تولید محصولات کشاورزی چرخه زمان بری است و در صورت تاخیر در پرداخت وجه محصولات ، این روند دچار مشکل می شود . سیدی بیان داشت بانکها پناهگاههای کشاورزان هستند لیکن سخت گیریهای موردی در بانکها سبب شده است کشاورزان جهت سر پا نگهداشتن تولید خود به سمت سلف خرها بروند و در این خصوص نیازمند مساعدت و حمایت بیشتر بانکها هستیم.

مدیر بانک کشاورزی داراب بالاترین میزان مطالبات بخش کشاورزی در سطح کشور را از آن داراب دانسته و اظهار داشت کشاورزانیکه تا سال 95 از تسهیلات کشاورزی استفاده کرده اند بر اساس آیین نامه ابلاغ شده می توانند تا 3 سال وام خود را استمهال نمایند .

شریفی ذی نفعان مشمول این آیین نامه را کشاورزان و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که از بانک های عامل تسهیلات بخش کشاورزی دریافت نموده اند و خسارت وارده به آنها به تایید کارگروه رسیده باشد معرفی کرد .

وی اعضای کارگروه را متشکل از فرمانداری شهرستان (رییس کارگروه ) ،  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ( دبیر کارگروه ) ، نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک عامل دانست . ایشان از دیگر وظایف این کارگروه تعیین دوره یا مدت استمهال تسهیلات سر رسید شده ، متناسب با میزان خسارت وارده بیان کرد .

وی خواستار حمایت جهاد کشاورزی در جهت هدایت کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث قهری به بانک های عامل  جهت استفاده از مزایای بند (و) تبصره 13 گردید .

در این جلسه خورسند ریس نظام صنفی کارهای کشاورزی داراب با بیان برخی از مشکلات بانکی بهره برداران بخش کشاورزی از تمام اعضا خواستار همکاری بیشتر در زمینه پرداخت تسهیلات گردید .

در ادامه جلسه مسئولین بانکهای ملی ، صادرات ، ملت و سپه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای اجرای هر چه بهتر استمهال سر رسید تسهیلات خسارت دیدگان پرداختند .

IMG 2015

IMG 2014

IMG 2008

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24898

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *