جلسه کمیته گلخانه ها

*جلسه کمیته گلخانه ها*

photo 2016 08 08 10 52 03 photo 2016 08 08 10 52 07 photo 2016 08 08 10 51 55

به گزارش مومن زاده مدیر روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم ششمین جلسه کمیته گلخانه ها با هدف توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای مورخ 95/11/09 ساعت 9 صبح در محل دفتر مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

*حاضرین جلسه:*

*محمدرضا شهابی* مدیر محترم جهاد کشاورزی؛

*علی ره بین* رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی؛

*ذبیح اله رحیمی* رئیس اداره هماهنگی ترویج ؛

*وحید بهجو* کارشناس مسئول حفظ نباتات؛

*رضا آزاد* کارشناس مسئول باغبانی؛

*اصغر حیدری* مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه؛

*مهسا مهرپویا* کارشناس امور ارضی؛

*رضا زارعیان* کارشناس صدور مجوز گلخانه نظام مهندسی شهرستان جهرم ؛

*سمیرا رحمانیان* نماینده دفتر نظام مهندسی شهرستان جهرم

در ابتدای جلسه مدیر محترم از حضور همکاران تشکر کرده و ضمن تأکید بر اهداف این کمیته در جهت توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای از آزاد خواستند تا گزارشی از وضعیت گلخانه های موجود را ارائه دهند . آزاد ضمن تأکید بر افزایش کشت های گلخانه ای تا 24 هکتار در شهرستان جهرم تا پایان سال 95 بر اهمیت کلاس های آموزشی و ترویجی تأکید کردند. پس از آن رحمانیان نماینده دفتر نظام مهندسی گزارش کاملی از تعداد گلخانه های موجود، تعداد تقاضاهای ثبت شده در دفتر نظام مهندسی شهرستان و آخرین وضعیت پرونده های موجود در دفتر نظام مهندسی را ارائه دادند. رحیمی و حیدری نیز در ادامه اظهار داشتند که در برگزاری کلاس های ترویجی می توان از پتانسیل نیروهای پارسل در مرکز و بخش ها استفاده کرد. شهابی مدیریت محترم نیز در تکمیل صحبت های ایشان بر اهمیت این موضوع تأکید کردند و خواستار استعدادیابی مناطق مستعد کشت گلخانه ای و برگزاری جلسات برحسب اولویت در مرکز و بخش ها و با بهره گیری از نیروهای پارسل شدند. در ادامه صحبت ها بهجو و ره بین ضمن تأکید بر تنوع کشت های گلخانه ای و فاصله گرفتن از کشت هایی که اقتصادی نیستند اظهار داشتند که بهتر است در مناطق مستعد ابتدا افراد با پشتکار خوب شناسایی و حمایت شوند تا در سطوح پائین طرح خود را اجرا نموده و سبب ترغیب ساکنین منطقه شوند.

در پایان خانم مهندس مهرپویا کارشناس امور اراضی ضمن ارائه صورتجلسه مورخ 95/10/01 معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی مبنی بر تسهیل در روند صدور موافقت اصولی اظهار داشت که بنا به بخشنامه وزیر محترم بشماره 020/36197 مورخ 92/12/20 بررسی زیست محیطی، حریم های قانونی و ضوابط فنی طرح های موجود مشمول تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به منظور موافقت اصولی اولیه به معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی تفویض می گردد. ایشان در پایان از واگذاری 10000 مترمربع اراضی در منطقه محمدآباد و 6000 مترمربع در سیمکان در سال جاری جهت احداث گلخانه خبر داد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22929

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *