توانمند سازی زنان روستایی شهرستان پاسارگاد در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی

طی برنامه ریزی های صورت گرفته دوره های آموزشی با هدف ترویج و کاشت گیاهان دارویی در شهرستان پاسارگاد توسط اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی برگزارگردید.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این رابطه اعلام داشت : در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین با توجه به بحران کم آبی و کاهش بارش طی سال های اخیر دوره آموزشی پرورش گیاهان دارویی قابل کاشت در شهرستان ویژه زنان روستایی  به مدت سه روز  در بخش پاسارگاد روستای کردشول برگزار گردید.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق کشاورزان منطقه و تحقیقات صورت گرفته، از جمله گیاهانی که در شهرستان عملکرد مناسب داشته اند می توان به زعفران، زیره سبز ، خاکشیر و .. اشاره نمود که در این دوره های آموزشی که بطور مستمر در طول سال برگزار شده است به نحوه کاشت،داشت و برداشت  این گیاهان پرداخته می شود.

یاسر ابراهیمی مدرس این دوره در رابطه با اجرای دوره گفت: در این دوره تعداد 37 نفر از زنان روستایی از  روستاهای بخش پاسارگاد شرکت نمودند که با اهداف و نحوه کاشت گیاهان دارویی و مزایای اقتصادی آن ها آشنا شدند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به مزایای کاشت اینگونه گیاهان از جمله نیاز آبی پایین و خواص دارویی فراوان ، در این دوره توضیحات جامع و کاملی در خصوص کشت گیاهان سازگار و متناسب با اقلیم و نوع خاک منطقه از جمله زعفران، زیره سبز و خاکشیر به بهره برداران و علاقمندان ارائه شد.   

شایان ذکر است در روز دوم دوره از مزرعه زعفران بازدید بعمل امد و با استفاده از تجربیات یکی از زعفران کاران موفق شهرستان، حاضرین بصورت عملی  با مراحل کاشت، داشت، برداشت و نحوه فراوری این محصول آشنا شدند. IMG 3278

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22462

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *