اخطاریه روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب در ارتباط با بارندگی های پیش رو

photo 2017 02 12 12 57 25

 

اخطاریه روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب در ارتباط با بارندگی های  پیش رو

روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب با آروزی بارندگی های بسیار خوب و پربرکت و کم ضرر برای همه کشاورزان و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص نزول رحمت الهی از دوشنبه 25 بهمن ماه 95 تا پایان هفته و احتمال جاری شدن سیل توجه کلیه بهره برداران بخش کشاورزی شامل کشاورزان , باغداران , دامداران و … را به رعایت نکات ایمنی جلب می نمایید .

1 – تمامی کشاورزان , دامداران , باغداران و … به هشدارهای صادره از طرف مراجع ذیصلاح توجه کامل داشته باشند .

2 – در طول مدت بارندگی از رفت و آمد های غیر ضرور به باغ , مزرعه و دامداری اجتناب نمایید .

3 –  کندوهای زنبور عسل را در جای مطمئن قرار دهید .

4 – دامهای خود را از مسیر رودخانه ها و مسیل ها دور نگهدارید .

5 – حتی الامکان دامها رااز  دامداری های زیر حوضچه های تغذیه مصنوعی و گوراب ها و ….. بدلیل احتمال سرریز شدن و یا تخریب آنها جابجا نمایید .

6 – ادوات و ماشین آلات کشاورزی را از مسیر سیلاب دور نگه دارید .

7 – دامداران محترم پس از وقوع سیل احتمالی , جهت جلوگیری از شیوع بیماری های احتمالی در دامها با اکیپ های دامپزشکی همکاری نمایند .

8- حتی الامکان علوفه مورد نیاز دامهای خود به مدت چند روز تامین و ذخیره نمایید .

همچنین در این اخطاریه آمده است باتوجه به آغاز سنگین ترین و شديدترين بارندگي در شهرستانهاي فسا و داراب از يكشنبه شب تا جمعه(29 بهمن ماه 95 ) به اخطارهای ذیل توجه فرمایید:

1– دامداران عزیز به هیچ وجه در بستر رودخانه های فصلی، محلی و خشکه رودها از فردا ظهر به بعد اتراق ننمایند.همچنین عشاير(چوپانان و گله داران ) دامهای خودرا به روستاها و مناطق مسقف و امن بازگردانند.

2- کشاورزان لازم است در زمینهای کشاورزی حاشیه مسیل ها و رودخانه ها تردد نداشته باشند. و جهت عبور روانابها از باغات و اراضي زراعي خود تمهيدات لازم را به عمل آورند. مخصوصاً باغداراني كه باغشان  محصور به ديوار مي باشد دقت نمايند و مسير عبور آب را باز نمايند .

3-هشدارها و اخطارهاي هواشناسي را جدي بگيريد.

4- اگر احياناً كشاورز يا بهره  برداري  بدون مجوز از دستگاههاي اجرايي مرتبط( بدون مطالعه، طراحي و رعايت اصول فني) نسبت به احداث سد(بند خاكي، گوراب و …) اقدام نموده  است تا منجر به فاجعه اي نشده است بدون فوت وقت حداكثر تا عصر فردا(24بهمن) نسبت به باز كردن مسير آبراهه يا مسيل اصلي اقدام عاجل بعمل آورد.  

5- نظربه احتمال وقوع بارش سنگین،صاعقه،تگرگ،سیل وآبگرفتگی معابر از امروز نسبت به تخلیه املاک و چادر در حاشیه رودخانه و مسیرسیلاب اقدام و ازقرارگرفتن در ارتفاعات خودداری فرمایید.

6- به دلیل شدت بارش، خطر بالا آمدن سطح آب در نواحی مسکونی شهری و روستایی و صدمه به ساختمان ها و تأسیسات وجود دارد. لازم به ذکر است با توجه به احتمال رخداد مه و کاهش دید حین بارندگی و پس از آن و بارش برف در نواحی شمالی و نقاط سردسیر و مرتفع، امکان انسداد راه ها به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه ها وجود دارد. پس از عبور سامانه نیز کاهش قابل ملاحظه دما و یخبندان پیش بینی می شود.

                                              روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24907

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *